در اوج اختلافات لندن و مسکو؛

دیپلمات ارشد انگلیسی به مسکو سفر می کند

۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۱۴:۲۷:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۷۰۰۰
دیپلمات ارشد انگلیسی به مسکو سفر می کند
معاون وزیر امور خارجه انگلیس در اوج اختلافات میان لندن و مسکو، با هدف تداوم گفت‌وگوها و حفظ حداقل روابط با روسیه هفته آینده راهی مسکو می شود.

به گزارش برنا، «وندی مورتون» قرار است در این سفر سه روزه درباره طیف مختلفی از مسائلی که باعث تشدید اختلافات میان دو کشور شده با مقامات روس رایزنی و تبادل نظر کند. انتظار می‌رود مسمومیت "سرگئی اسکریپال" جاسوس اسبق روس و "الکسی ناوالنی" مخالف سرشناس رئیس جمهوری روسیه، جاسوسی در امور داخلی انگلیس و پرواز مکرر جنگنده‌های روس در نزدیکی حریم هوایی این کشور از جمله مسائلی است که در این سفر مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت.

انگلیس در کنار فرانسه و آلمان ۶ مقام بلندپایه و یک سازمان روس را به دلیل آنچه دست داشتن در مسمومیت الکسی ناوالنی نامیده تحریم کرده است.اما کاخ کرملین تاکنون واکنشی به این اقدامات نشان نداده است.

ناوالنی که یکی از اصلی‌ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است، بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد.

وی پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان ادعا کردند نشانه‌هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

 

نظر شما