توضیحات رییس فراکسیون مستقلین ولایی درباره جلسه با "عراقچی"

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۹:۵۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۷۸۳۶
توضیحات رییس فراکسیون مستقلین ولایی درباره جلسه با عراقچی
جلسه امروز فراکسیون مستقلین ولایی با حضور معاون امور سیاسی وزارت خارجه با اکثریت اعضای فراکسیون برگزار شد.

«محمد باقری بنابی»، رییس فراکسیون مستقلین ولایی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با جلسه این فراکسیون با سید عباس عراقچی گفت: جلسه امروز فراکسیون با حضور معاون امور سیاسی وزارت خارجه با اکثریت اعضای فراکسیون برگزار شد، در این نشست با توجه به شرایط و جنگ آذربایجان_ارمنستان و اتفاقات رخ داده در قره باغ و مشکلاتی که ایجاد شده، وضعیت کشورهای همسایه و همکاری های آنها با ایران مورد بحث قرار گرفت. همچنین نقطه نظراتی مطرح شد که ایران از منظر دیپلماسی باید کاری کند تا این مشکلات باقی نماند و رژیم صهیونیستی در منطقه جای پایی برای خود پیدا نکند. 

او ادامه داد: پیرامون انتخابات آمریکا و برجام صحبت هایی صورت گرفت. معتقد هستیم اصول آمریکای بایدن با آمریکای ترامپ تفاوتی ندارد اما روش و تاکتیک انها با یکدیگر فرق دارد. ایران باید متناسب با تغییر سیاست ها و روش ها از فرصت ها استفاده کند. 

باقری بنابی در رابطه با اظهارات عراقچی در این جلسه گفت: آقای عراقچی در توضیحاتی به این موضوع اشاره کردند که وزارت امور خارجه و مجلس بر اساس سیاست‌های کلی نظام حرکت می‌کنند و تاکید وزارت امور خارجه، استفاده از ظرفیت‌های داخلی است. 

نماینده مردم بناب گفت: در مقابل سیاست های آمریکا باید به گونه ای رفتار کرد که اگر فرصتی ایجاد شد، چه در دولت روحانی و چه در دولت دیگر از آن فرصت، استفاده شود. 

او در پاسخ به این سوال که ایا در رابطه با طرح یک فوریتی مجلس مبنی بر اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با وزارت خارجه هم مشورت کردید، گفت: متاسفانه در این جلسه فرصت نشد و در جلسات آتی این را مطرح می کنیم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز