سفیر کره جنوبی در دیدار گروه دوستی پارلمانی:

سئول به دنبال رفع موانع تبادلات تجاری با ایران است

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۲:۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۸۵۸۰
سئول به دنبال رفع موانع تبادلات تجاری با ایران است
سفیر کره جنوبی در ایران در دیدار با گروه دوستی پارلمانی دو کشور، گفت: سئول از هیچ کوششی برای رفع موانع تبادلات تجاری با ایران دریغ نمی‌کند و همکاری میان مجالس دو کشور نقش مهمی در افزایش تعاملات دوستانه فیمابین دارد.

به گزارش برنا، به نقل از خانه ملت، «روح الله متفکرآزاد»، رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی با «یو جانگ ­هیان»، سفیر کره ­جنوبی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

متفکرآزاد در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مناسبات دو کشور، بر اهمیت تحکیم و تقویت ارتباطات دوستانه فی‌مابین گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی با هدف صیانت از دستاوردهای ۶ دهه مناسبات دوستانه دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و صنعتی و همچنین کمک به رفع موانع موجود در مسیر توسعه همکاری‌ها تشکیل شده و در این باره تلاش می‌کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی با تاکید بر نقش سفیر کره جنوبی در تسهیل همکاری میان بخش‌های مختلف دو کشور بیان کرد: افزایش تعاملات و همکاری‌های فیمابین، جز در سایه تلاش و کوشش سفرای دو کشور که به عنوان پل ارتباطی، تجار، بازرگانان و مردم دو کشور را به یکدیگر پیوند می‌­دهند، به ثمر نمی‌نشیند.

متفکر آزاد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های ضد بشری آمریکای ترامپ در جهان افزود: کشورهای مستقل جهان هرگز اجازه نمی‌دهند تا نوع ارتباطشان با دیگر کشورها از سوی طرف‌های ثالث تعیین و به آنها دیکته شود.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در همین رابطه یادآور شد: اهمیت ارتباطات و همکاری‌های دو کشور ایجاب می‌کند تا موانع موجود در مسیر توسعه همکاری‌ها هرچه زودتر رفع شود.

رییس گروه دوستی پارلمانی  ایران و کره جنوبی در پایان این دیدار نسبت به ارتقای دوباره سطح مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی در سایه تلاش و اهتمام نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی ابراز امیدواری کرد.

هیان سفیر کره جنوبی در تهران در این دیدار با تاکید بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی، گفت: سئول از هیچ کوششی برای رفع موانع تبادلات تجاری با ایران دریغ نمی‌کند و همکاری میان مجالس دو کشور نقش مهمی در افزایش تعاملات دوستانه فیمابین دارد.

سفیر کره جنوبی در تهران در ادامه توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان، نزد مسوولان کره ای را حائز اهمیت فراوانی دانست و افزود: سئول برای رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر تبادلات اقتصادی و تجاری فیمابین از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی  این دیدار به راه اندازی و افزایش ظرفیت کانال همکاری های انسان‌دوستانه بین دو کشور اشاره و نسبت به حل و فصل مشکلات فعلی در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

نظر شما