قانون مالیات بر ارزش افزوده یکسال تمدید شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۰:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۹۰۳۳
قانون مالیات بر ارزش افزوده یکسال تمدید شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تمدید یکساله قانون مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

به گزارش برنا، «محمدحسین فرهنگی» نماینده تبریز در مجلس روز سه شنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با ارائه دو پیشنهاد درباره تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: دو مشکل ممکن است به وجود بیاید که پیشنهاد بنده این دو مشکل را پیش بینی کرده است. اگر به هر علتی تا پایان سال موفق به اصلاح این قانون نشدیم، مجبوریم دوباره طرح بیاوریم و لایحه بیاید و درباره آن بحث و همین تشریفات را تکرار کنیم. ایراد و ابهام دیگر این است در قانون نیامده اگر زودتر از موعد لازم‌الاجرا شد، قانون دائمی لازم‌الاجرا است یا قانونی که ما تمدید کردیم.

او ادامه داد: ابراز امیدواری کرد کمیسیون با پیشنهاد تمدید یک ساله او مخالفت نکند  و در این مدت اگر قانون لازم‌الاجرا شد، مهلت تمدید هم پایان می‌یابد و اگر به هر علتی شورای نگهبان بر آن ایراد گرفت،‌ به مجلس برگشت و بحث رسیدگی به لایحه بودجه پیش آمد، دیگر بحث این که از نو بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تکرار کنیم وجود ندارد. دولت هم با این پیشنهاد موافق است.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: قانون دائمی ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی تصویب و در صحن هم مصوب شد شورای نگهبان از آن ایراد گرفت که در نشست با شورای نگهبان، ایرادات رفع شد و امروز هم در دستور کمیسیون اقتصادی است.

وی ادامه داد: اگر کمیسیون اقتصادی امروز تصمیم بگیرد به یاری خداوند اعاده شده‌ها را در دستور صحن قرار می‌دهیم و ظرف یک ماه آینده تکلیف دائمی شدن این قانون رفع می‌شود و این کار حتی قبل از دستور کار بودجه پایان می‌یابد . فقط نگران این بود روزنامه رسمی شدنش طول بکشد که نمایندگان به تمدید آن تا پایان سال ۹۹ را رای بدهند کافی است و من مخالف تمدید یک ساله هستم.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در موافقت با  پیشنهاد تمدید یک‌ساله قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: ‌در عمل همان اتفاق می‌افتد که یک سال تمدید شود اما وقتی مراحل قانون جدید طی و نهایی شد، از همان زمان قانون، جاری و ساری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز