نیویورک تایمز اعلام کرد:

رد ادعاهای ترامپ از سوی ۵۹ کارشناس امنیت انتخابات

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۹۳۰۱
رد ادعاهای ترامپ از سوی ۵۹ کارشناس امنیت انتخابات
59 کارشناس ارشد امنیت انتخابات ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب گسترده در انتخابات 2020 این کشور را «غیرمستند» و از نظر فنی «ناسازگار» خواندند.

به گزارش برنا، پنجاه‌ونُه کارشناس ارشد امنیت انتخابات در آمریکا، در نامه‌‌ای سرگشاده، ادعاهای «دونالد ترامپ» درباره تقلب در انتخابات را غیرمستند و از نظر فنی ناسازگار توصیف کردند.

به نوشته روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، دانشمندان علوم کامپیوتری و امنیت انتخاباتی نوشتند: با توجه به دانش جمعی ما هیچ مدرک معتبری که نشان دهد در انتخابات تقلب شده، ارائه نشده است.

این نامه که در وب‌سایت‌های مختلف منتشر شده، بدون اشاره به نام ترامپ، پاسخی به سیلی از ادعاهایی است که وی اخیراً در توییتر منتشر کرده است.

در این نامه گفته شده: هر کسی که ادعا کند در انتخابات ایالات متحده تقلب شده، ادعایی غیرعادی را مطرح کرده است؛ ادعایی که باید با مدارک قانع‌کننده و قابل تایید پشتیبانی شود. در نبود شواهد، فقط حدس و گمان است.

آنها افزودند: بر اساس دانش ما، هیچ مدرک معتبری ارائه نشده که نشان دهد نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ در هیچ ایالتی از طریق فنی تغییر داده شده است.

پیشتر شورای دولتی هماهنگی زیرساخت‌های انتخابات که شامل مقامات ارشد آژانس امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی، کمیسیون کمک به انتخابات و وزرای داخلی و مدیران انتخاباتی ایالت‌ها در سراسر آمریکاست، قویاً چنین ادعاهایی را رد کرده بودند.

آنها در بیانیه‌ای مشترک روز پنجشنبه اعلام کردند انتخابات ۲۰۲۰ ایمن‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بوده است. بنا بر این گزارش، احتمال می‌رود برخی از این مقامات به دلیل امتناع از تکرار ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های آتی اخراج شوند.

«جو بایدن» که طبق پیش‌بینی رسانه‌های آمریکا در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری توانسته دونالد ترامپ را شکست دهد، بشدت از رفتارهای وی بابت عدم پذیرش نتیجه انتخابات و متوقف کردن روند انتقال قدرت انتقاد کرده است.

بایدن در اشاره به بحران مرگبار کرونا در آمریکا، گفت چنانچه این روند ادامه پیدا کند انسان‌های بیشتری فوت خواهند کرد.

جو بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که خودداری ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات، بیش از آنکه مانع انجام وظایف او شود مایه آبروریزی برای آمریکا هم هست.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

ترامپ روز یکشنبه در توئیتی به طور تلویحی به پیروزی بایدن در انتخابات اعتراف کرد اما ساعتی بعد از نوشته‌اش عقب‌نشینی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز