سفیر امارات در آمریکا:

حل اختلاف با قطر، در اولویت نیست

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۴۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۹۳۳۷
حل اختلاف با قطر، در اولویت نیست
سفیر امارات در واشنگتن در ارتباط با اختلافات این کشور با دوحه و برای اظهار بی‌اعتنایی به دوحه گفت که این مسئله در اولویت کشورش قرار ندارد.

به گزارش برنا، «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن، شامگاه روز (دوشنبه)، در ارتباط با اختلافات این کشور با قطر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری «امارات۲۴»، یوسف العتیبه با ورود اختلافات قطر با چهار کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) به چهارمین سال، گفت، فکر نمی‌کند این اختلافات «در آینده نزدیک» حل شود.

این اظهارات سفیر امارات در گفت‌و‌گو با همتای صهیونیستی و بحرینی او در باشگاه اقتصادی در واشنگتن گفته شده است.

العتیبه در این خصوص همچنین گفت: «[حل اختلاف] در لیست اولویت‌های هیچ شخصی قرار ندارد. آنها می‌خواهند راهشان را بپیمایند، ما هم راه خودمان را خواهیم رفت».

این اظهارات در حالی است که وزیر خارجه قطر، شامگاه روز گذشته، به این مسئله پرداخت و گفت: «تمام ادعاهایی که متوجه قطر شده؛‌ ادعاهایی که سبب محاصره بوده، نادرست و جعلی است».

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در ادامه گفت:‌ «از همان ابتدا، درهای خود را به روی گفت‌و‌گویی مبتنی بر احترام متقابل و احترام‌گذاری به حاکمیت کشورها گشوده‌ایم. بحران خلیج [فارس] برنده‌ای ندارد و نتیجه [‌آن] بی‌ثباتی بیشتر در منطقه است».

از طرفی دیگر، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز شب گذشته ابراز امیدواری کرد که پیش از پایان دولت ترامپ طی ۷۰ روز آینده، هواپیماهای خطوط قطری بتوانند بر فراز کشورهای محاصره کننده آن پرواز کنند.

روابط چهار کشور‌ عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر با قطر اندکی پس از اولین سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به منطقه بحرانی شد. ریاض، ابوظبی، منامه و قاهره، در پنجم ژوئن (۲۰۱۷) روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

کشورهای مذکور قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه با ایران، اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شده‌ بودند هر چند که این کشورها در مناسبات رسمی این شروط را انکار می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز