با حضور دژپسند در کمیسیون اقتصادی؛

عملکرد وزارت اقتصاد درباره بهبود کسب و کار به نمایندگان ارائه شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۶:۴۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۹۴۰۳
عملکرد وزارت اقتصاد درباره بهبود کسب و کار به نمایندگان ارائه شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش عملکرد دو ساله وزارتخانه متبوع خود درباره بهبود فضای کسب و کار و مقررات زدایی در سال جهش تولید را به نمایندگان ارائه کرد.

به گزارش برنا، فرهاد دژپسند روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه کمیسیون‌ اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بهبود فضای کسب و کار و مقررات‌زدایی باید در سال جهش تولید مورد توجه ویژه قرار گیرد، بنابراین ما عملکرد ۲ ساله خود را در این خصوص به کمیسیون اقتصادی گزارش دادیم و مقرر شد؛ ضمن برگزاری جلسه‌ای در وزارت اقتصاد و دارایی بازدید میدانی نیز صورت پذیرد و تحولات و دستاوردها بررسی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: ‌اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذاری رشد پیدا کند و جهش تولید شکل گیرد، باید فعالان اقتصادی و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند بدون دغدغه گام‌های مناسبی بردارند.

وی موضوع مالیات و اصلاح ساختار مالی و بودجه دولت را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: سؤالات نمایندگان در این زمینه در دو جهت مورد بررسی قرار گرفت، نخست در جهت برنامه‌های پایه‌های جدید مالیاتی، کاهش فرار مالیاتی و دوم در جهت عدالت مالیاتی، البته در برخی موارد متوجه شدیم که عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع همکاران وزارت اقتصاد و دارایی سبب این مسئله شده است، بنابراین مقرر شد؛ جلساتی برگزار شده و شفاف‌سازی صورت گیرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره وضعیت بازار سرمایه گفت: در این خصوص اقدامات و سیاست‌هایی که در یک سال اخیر توسط شورای بورس، وزارت اقتصاد، دولت و مجلس برای بهبود شرایط بازار سرمایه اتخاذ شده مورد بحث قرار گرفت؛ همچنین درباره آنچه در جهت افزایش عرضه در شرایطی که بازار با تقاضای فزاینده روبه‌رو بود و در جهت مدیریت تقاضا تبادل نظر و مقرر شد وزارت اقتصاد و دارایی گزارش تفصیلی ارائه دهد.

دژپسند تأکید کرد: قرار شد درباره بازار سرمایه گزارش مستقلی ارائه دهیم، چراکه بازار فقط ۵۰۰ هزار ذیفنع ندارد و گسترش یافته، البته ابزارها نیز گسترش یافته‌اند بنابراین باید گزارش مفصلی ارائه شود.

وی موضوع خصوصی‌سازی را از دیگر محورهای نشست امروز با نمایندگان ذکر کرد و گفت: نکاتی درباره اهمیت برخی از خریداران و نحوه پرداخت و بازپرداخت بدهی‌ها مطرح شد اما به دلیل داشتن  ابعاد حقوقی قرار شد در جلسه‌ای دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما