یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای نظامی امریکا از افغانستان نمادین است/ تصمیمات ترامپ با مخالفت کنگره مواجه می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۵:۳۶:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۹۴۲۷
تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای نظامی امریکا از افغانستان نمادین است/ تصمیمات ترامپ با مخالفت کنگره مواجه می‌شود
یک کارشناس مسائل خاورمیانه در رابطه با تصمیم ترامپ درباره کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان گفت: قطعا هر تصمیم ترامپ در این مدت با مخالفت کنگره روبرو می شود.

«حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در رابطه با تصمیم ترامپ درباره کاهش حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان به خبرنگار سیاسی برنا گفت: تصمیم ترامپ برای کاهش نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان یک نمایش سیاسی است و به نظر نمی رسد که ترامپ در کمتر از دو ماه باقیمانده از دوران ریاست جمهوری خود به این کار دست بزند.

او اضافه کرد: ترامپ با این حرکات نوعی بازی در وقت تلف شده را کلید زده است ولی بدون توافق کنگره نمی تواند به این اقدام دست بزند. خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان، نیازمند تصمیم کنگره و پنتاگون در آمریکا است، لذا به نظر می رسد این حرکتی نمایشی بوده و نمایش قدرت توسط ترامپ است.

هانی زاده تاکید کرد: او در این مدت قادر به اجرای این تصمیم نخواهد بود چون نمی‌تواند چنین مصوبه ای را از کنگره بگیرد. باید منتظر آینده بود و دید در دو ماه باقیمانده، چه تصمیماتی اتخاذ می شود.

او در پایان افزود: قطعا هر تصمیم ترامپ در این مدت با مخالفت کنگره روبرو می شود شاید در این اقدام نمادین تعداد کمی از نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان خارج شوند چون این خروج باید با تصمیم کنگره و موافقت وزیر دفاع باشد. (ترامپ) او وزیر دفاع را برکنار کرده و نمی تواند بدون مراجعه به کنگره و پنتاگون چنین تصمیماتی را به مرحله اجرا بگذارد و باید منتظر آینده بود.3

نظر شما