وزیر آموزش و پرورش:

بیش از ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار از دانش آموزان در سامانه شاد فعال هستند/ ساعات کلاس ها را توزیع کردیم

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۱:۲۸:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۹۷۴۹
بیش از ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار از دانش آموزان در سامانه شاد فعال هستند/ ساعات کلاس ها را توزیع کردیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از 12 میلیون و 200 هزار از دانش آموزان و تقریبا همه معلمان فعال در این برنامه فعال هستند، قطعا کسانی که از شاد استفاده می کنند می توانند شهادت دهند، هنوز مشکلات هست اما روند رفع آن به زودی اتفاق می افتد.

به گزارش برنا، «محسن حاجی میرزایی»، وزیر آموزش و پرورش، در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص مشکلات سامانه شاد اظهار کرد: عموم فرهنگیان عزیز، معلمان، دانش آموزان و مدیران آگاه هستند که شاد یک مولود تقریبا 6 ماهه است، یعنی پاسخی بود به یک نیاز جدی و ما باید به سرعت دست به کار می شدیم.

وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: از همان روزی که این برنامه آغاز شده تاکنون دائما در جهت بهبود ظرفیت ها اقدام شده و سرورهای مورد نیاز روز به روز افزایش پیدا می کند تا تا بتواند به صورت مناسبی، پاسخگوی نیاز فرهنگیان عزیز باشد.

او افزود: مشکلی که در حال حاضر بیشتر با آن روبرو هستند؛ این است که در انتفال و دریافت اطلاعات در برخی ساعات روز با مشکل مواجه هستند که ما هم ساعات کلاس ها را توزیع کردیم. در طول هفته و هم با مجموعه همراه اول که زیرساخت فنی این کار را تامین کرده است، گفتگو کردیم، آنها هم شبانه روزی تلاش می کنند که این زیرساخت را تقویت کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: بیش از 12 میلیون و 200 هزار از دانش آموزان و تقریبا همه معلمان فعال در این برنامه فعال هستند، قطعا کسانی که از شاد استفاده می کنند می توانند شهادت دهند، هنوز مشکلات هست اما روند رفع آن به زودی اتفاق می افتد.

او تاکید کرد: شغل معلمی یکی از مهمترین مشاغل جامعه است. معلمان آینده سازان این کشور هستند، معلمان کسانی هستند که شخصیت نسل نو را می سازند و بار آرزوهای یک ملت و مجموعه آینده کشور، به دست معلمان شکل می گیرد بنابراین اهمیت دارد که ما از بهترین و با اهمیت ترین افراد برای شغل معلمی استفاده کنیم. شما می دانید که هر عالمی نمی تواند معلم باشد و معلمی یک ظرفیت فراتر از دانش تخصصی آن حوزه را نیاز دارد. بنابراین دیروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که منحصرا ورود معلم، مدیر، مربی پرورشی و مراقب سلامت و مشاورین مدارس منحصرا از طریق دو دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان باشد. این دو دانشگاه ها اجازه دارند که از ظرفیت سایر دانشگاه های تحت نظارت خودشان استفاده کنند اما در هر صورت هیچ کسی نمی تواند معلم باشد مگر اینکه یک دوره ای حداقل یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان و یا دانشگاه شهید رجایی طی کرده باشد، برای معلمین داشتن صلاحیت معلمی بسیار مهم است. در این جلسه تصریح شد که هر کسی که اجازه پیدا می کند در آموزش و پرورش تدریس کند، باید مدرک صلاحیت معلمی داشته باشد که چگونگی احراز این صلاحیت ها برای معلمین لازم است. اختیاراتی به شورای عالی آموزش و پرورش و دولت داده شد که این ضوابط را تعیین کنند.

حاجی میرزایی اظهار کرد: ما در برخی مناطق نیاز به نیروی انسانی معلم داریم و معمولا در فراخوان های عمومی افرادی شرکت می‌کنند و از مناطق دیگر می روند در آن منطقه و ظرفیت استخدامی آن منطقه را به خودشان اختصاص می دهند. اما بعد از مدتی که ماندند درخواست بازگشت دارند تا به منطقه خودشان برگردند و عملا ظرفیت استخدامی آن منطقه از بین می رود و این فاصله ها کماکان حفظ می شود. همچنین در جلسه روز گذشته، شورای انقلاب فرهنگی تصمیم گرفته شد که استخدام بومی باشد یعنی جایی که ما نیاز داریم افراد را از همانجا استخدام کنیم و از هر جای ایران هم که می خواهند، شرکت کنند مخالفتی نمی شود و اگر رفت و  استخدام شد، باید کماکان خدمتش را در همان منطقه ادامه بدهد تا به پایان برسد تا بتوانیم کمبود نیرو در برخی مناطق را جبران کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز