آنچه در زندان‌های آل‌خلیفه می‌گذرد

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۰۸:۵۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۹۰۱۶۸
آنچه در زندان‌های آل‌خلیفه می‌گذرد
یک زن فعال بحرینی، که مدتی در بازداشتگاه‌های آل‌خلیفه محبوس بود، درباره تهدیدهای رژیم حاکم علیه خود سخن و گفت و اظهار داشت که حقوق شهروندی‌اش در سایه حکمرانی این رژیم مستبد از بین رفته است.

به گزارش برنا، این زندانی بحرینی، که از ترس تهدیدهای آل‌خلیفه از افشا کردن هویتش خودداری کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون العالم به روایت آنچه در زندان‌های بحرینی می‌گذرد، پرداخت و تأکید کرد که تمامی زندانیان در زندان‌های این رژیم ظالم تحت شکنجه و آزار جسمی و روحی هستند، آنها می‌خواهند درباره اقدامات و رفتارهای عوامل امنیتی رژیم سخن بگویند ولی نمی‌توانند؛ چرا که این امر خطر بزرگی برای زندگی و جان‌شان تشکیل می‌دهد و چاره‌ای جز سکوت ندارند.

 

وی گفت: "ترس و وحشت سرتاسر این کشور پادشاهی را فراگرفته است و در تمامی خانه‌ها ترس از رژیم حاکم است؛ هیچ‌کسی نمی‌تواند حرفی بزند."

 

این زن، که همسرش نیز در زندان به‌سر می‌برد، شرایط بازداشتگاه‌ها را بسیار وخیم توصیف کرد.

 

وی افزود، در جریان تحقیقات و اعتراف‌گیری‌های اجباری از زندانیانی که به اتهام‌های واهی مانند تروریسم محکوم شده‌اند، آنها نمی‌توانند از خود دفاع و بی‌گناهی‌شان را ثابت کنند و مقام‌های امنیتی زندانیان را مجبور کرده‌اند که برگه اعتراف‌گیری را نخوانده امضا کنند وگرنه، به بدترین صورت شکنجه می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد، شکنجه روحی شدیدتر از شکنجه جسمی است و زندان‌بانان بسیار وحشی هستند و زندانیان را به قتل کودکان، همسران و پدر و مادرهای‌شان تهدید می‌کنند و همچنین با ارائه گزارشی جعلی به مقام‌های ارشد، زندانیان را از تماس تلفنی با خانواده‌های‌شان محروم و حتی مدت حبس‌شان را تمدید می‌کنند.

 

وی در توصیف زندان‌های آل‌خلیفه، گفت که زندان‌ها همچون قبر و شکنجه‌گاه هستند و زندانیان بعد از مدتی دچار مشکلات و بیماری‌های روحی می‌شوند.

 

موضوع شکنجه زندانیان پس از اتفاقات سال 2011 و شکل‌گیری موج اعتراضات مردمی در بحرین به صورت گسترده در دستور کار رژیم آل خلیفه برای تحت فشار قرار دادن مخالفان و سرکوب اعتراضات قرار دارد. همچنین در راستای تسهیل سرکوب‌ها، حتی پارلمان بحرین محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی را در مارس 2017 تصویب کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز