رایزنی سفیر ایران برای تمدید مجوز اقامت ایرانیان مقیم پرتغال

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۰۹:۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۰۴۸۵
رایزنی سفیر ایران برای تمدید مجوز اقامت ایرانیان مقیم پرتغال
سفیر ایران در دیدار با مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه پرتغال درباره تاخیر در تمدید مجوز اقامت ⁧ایرانیان‬⁩ مقیم، روند صدور روادید و امکان همکاری دو کشور در زمینه ⁧‫معاضدت قضایی‬⁩ و ⁧‫استرداد مجرمان‬⁩ گفت‌وگو کرد.

به گزارش برنا، «مرتضی دامن پاک جامی «سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیسبون با مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه پرتغال دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی درباره دیدارش با این مقام پرتغالی در صفحه توئیترش نوشت: در ملاقات با مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ⁧‫پرتغال‬⁩، موضوعات مختلف ⁧‫کنسولی‬⁩ از جمله تاخیر در تمدید مجوز اقامت ⁧ایرانیان‬⁩ مقیم به دلیل پاندمی ⁧‫کرونا‬⁩، روند صدور ویزای ایرانیان توسط سفارت پرتغال در ⁧‫تهران‬⁩، امکان همکاری دو کشور در زمینه ⁧‫معاضدت قضایی‬⁩ و ⁧‫استرداد مجرمان‬⁩ مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در پی شیوع ویروس کرونا تعدادی از هموطنان ایرانی در خارج از کشور به ویژه برخی از دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشورها که در دوران  شیوع کرونا به ایران بازگشته بودند، با مشکل تمدید روادید و بازگشت به کشورهای محل اقامت و تحصیل مواجه شده‌اند.

در این راستا وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در رایزنی با مقامات ذیربط در این کشورها تلاش هایی را برای رفع این مشکلات انجام داده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز