سام:

۵۷۰۰ کودک در جنگ یمن کشته شدند

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۰۸:۳۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۰۷۹۸
۵۷۰۰ کودک در جنگ یمن کشته شدند
سازمان حقوق بشر و آزادی‌های «سام» روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که ۵ هزار و ۷۰۰ کودک در طی جنگ یمن کشته شدند.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در گزارش سازمان حقوق بشری سام مستقر در ژنو آمده است: در جنگ یمن بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ کودک به دلیل بمباران، حملات موشکی و خمپاره ای و همچنین اصابت ترکش های مین جان خود را از دست دادند.

این سازمان افزوده است که بمباران هوایی، تیراندازی یا تبدیل مدارس به انبارها و پادگان های نظامی بیش از ۲ میلیون کودک را از رفتن به مدرسه در یمن محروم کرده است.

سازمان حقوق بشری سام همچنین نقض شدید حقوق کودکان در یمن را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد خواست تا طرف های نزاع در این کشور را در لیست سیاه متخلفان جرایم کودکان قرار دهد.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزین به همراه نداشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز