ناظران ترامپ به مانع تراشی در کار شمارش آراء متهم شدند

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۳:۳۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۹۱۷۵۸
ناظران ترامپ به مانع تراشی در کار شمارش آراء متهم شدند
نشریه هیل در گزارشی نوشت: مقامات انتخاباتی میلواکی بزرگترین شهر ایالت ویسکانسین که در سال ۲۰۱۶ بیشترین رای را برای دونالد ترامپ در پی داشت، ناظران انتخاباتی وی را به مانع تراشی در کار شمارش آرا متهم کردند.

به گزارش برنا به گزارش تارنمای خبری این نشریه آمریکایی، مقامات ناظر بر انتخابات در «میلواکی» بزرگترین شهر ایالت «ویسکانسین» دیروز شنبه ناظران شمارش آرا را که از سوی «دونالد ترامپ» به این امر منصوب شده بودند، به تلاش برای جلوگیری از بازشماری آرا متهم کردند.  

 

«جورج کریستنسن» (George Christenson) از مقامات این شهر گفت که در برخی موارد ناظران تقریبا به شمارش هر رای اعتراض دارند.  

کریستنسن افزود: همین شکایات باعث شده کار بازشماری مجدد به تعویق افتد و بسیاری از ناظران با پرسیدن سوال و اعتراض کار شمارش آرا را قطع کرده و به این ترتیب قوانین را زیر پا می‌گذارند. وی این رفتار را "غیر قابل قبول" خواند.  

این مقام شهر میلواکی با اعلام اینکه وظیفه ما این نیست به ناظران در مورد آنچه مشاهده می‌کنند آموزش و توضیح دهیم، گفت: آن‌ها به وضوح نمی‌دانند که کار شمارش آرا چگونه انجام می‌گیرد و به همین دلیل مدام سوال می‌پرسند. ما به ستاد انتخاباتی ترامپ هم گفته‌ایم که شما باید به ناظران خود بگویید اینجا به دنبال چه هستید زیرا آن‌ها به هر رای گیری اعتراض دارند.  

اما یک حقوقدان به نمایندگی از ستاد انتخاباتی ترامپ هرگونه ادعای مقامات میلواکی در خصوص ایجاد ممانعت در کار شمارش آرا را رد و تاکید کرد تنها خواسته ما شمارش تک تک آرا است.  

کار بازشماری آرای میلواکی و دین، دو شهر لیبرال ایالت ویسکانسین پس از اعتراض کارزار انتخاباتی ترامپ و به منظور تغییر نتیجه انتخابات در دستور کار قرار گرفت. این در حالی است که پس از شمارش اولیه آرا «جو بایدن» با کمی بیش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ رای از ترامپ در ویسکانسین پیشی گرفت؛ ایالتی که در سال ۲۰۱۶ توانست نقش موثری در پیروزی وی در برابر رقیب دموکراتش ایفا کند.  

روز شنبه در وضعیتی جداگانه «تیم پوسنانسکی» (Tim Posnanski) کمیسر انتخابات ایالتی گزارش داد که به نظر می‌رسد نمایندگان ترامپ قوانینی را نقض می‌کنند و از کارزار انتخاباتی ترامپ به ناظران دیکته می‌شود که چگونه عمل کنند.  

مقامات انتخاباتی همچنین گزارش دادند که یکی از ناظر ترامپ به هر برگه رای که از کیسه بیرون کشیده می‌شد اعتراض می‌کند زیرا آن‌ها تا زده شده‌اند.  

گزارش‌ها همچنین حاکی از اخراج دستکم یک ناظر کارزار انتخاباتی ترامپ از یک محل شمارش آرا است. به نظر می‌رسد این ناظر پس از آنکه یک مقام انتخاباتی را هل داده بود توسط مقامات کلانتری از محل بازشماری آرا اخراج شد.  

براساس قانون ایالاتی ویسکانسین، کارزار انتخاباتی ترامپ برای بازشماری بخشی از آرای این ایالت سه میلیون دلار پرداخت کرده است. بازشماری آرا در این ایالت از روز جمعه آغاز شده و باید تا اول دسامبر (۱۱ آذر) به پایان برسد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز