لفاظی ضد ایرانی پامپئو در موضوع عراق و منطقه غرب آسیا

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۷:۳۵:۳۰
کد خبر: ۱۰۹۱۹۱۱
لفاظی ضد ایرانی پامپئو در موضوع عراق و منطقه غرب آسیا
وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با «العربیه» درباره چرایی حضور نظامی این کشور در عراق، علیه ایران لفاظی و ادعا کرد که این حضور برای حمایت از دولت «مصطفی الکاظمی» است.

به گزارش برنا، «مایک پامپئو» در مصاحبه با رسانه سعودی به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت و همچنین مدعی شد که تعداد بیشتری از کشورهای عربی به توافق سازش با رژیم صهیونیستی ملحق خواهند شد.

شبکه العربیه از مصاحبه اختصاصی با وزیر خارجه آمریکا خبر داد؛ مصاحبه ای که امروز یکشنبه پخش شد.

مایک پامپئو در این مصاحبه طبق روال ماه‌های اخیر خود به تکرار ادعاها علیه ایران و مواضع منطقهای این کشور پرداخت و همچنین درباره توافق سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با این رسانه عربستان سعودی مدعی شد که کشورهای عربی بیشتری به توافق سازش با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط ملحق خواهند شد.

او گفت: «من خیلی مطمئن هستم که دیگر کشورها به کاری که اماراتی‌ها، بحرینی‌ها و سودانی‌ها انجام داده‌اند و جایگاه بر حق اسرائیل در میان کشورها را به رسمیت شناختند، ملحق خواهند شد».

پامپئو مدعی شد: «آنها این کار (به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی) را انجام خواهند داد چرا که این بهترین کار برای کشورشان و برای بیشتر شدن رفاه و امنیت در کشورشان است».

وی سپس ادعا کرد که انعقاد توافق سازش بین کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بدون رهبری و تعامل آمریکا و نقشش در «موکدا اعلام کردن خطرات برآمده از جمهوری اسلامی ایران برای خاورمیانه» امکان پذیر نبود.

وزیر خارجه آمریکا، ایران را تهدیدی مشترک برای کشورهای منطقه غرب آسیا خواند و بر کمک واشنگتن به این کشورها برای مقابله با این تهدید تاکید کرد.

وی ادعا کرد: «واقعیت این است که کشورهای (حاشیه جنوبی) خلیج (فارس) و اسرائیل این را فهمیده‌اند که آنها با تهدید مشترک ایران مواجه هستند».

به ادعای پامپئو، «هر کشوری که خواهان یک وضعیت بهتر برای مردمش است، با به رسمیت شناختن اسرائیل همراهی خواهد کرد».

وزیر خارجه آمریکا در دفاع از مواضع ضد ایرانی دولت دونالد ترامپ هم صحت کرد و گفت، سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر نکرده و در کل دوره دولت ترامپ سیاستی منسجم بوده است.

دیپلمات ارشد دولت آمریکا و رئیس سابق سیا افزود: «ما تک تک تعهداتی را که به کشورهای خاورمیانه داده بودیم، عمل کرده‌ایم، ما از آمریکایی‌ها حفاظت کرده‌ایم و با شرکایی که خواهان مشارکت با ایالات متحده آمریکا هستند، شریک شده‌ایم. هیچ دلیلی ندارد که این موضوع تا زمانی که رئیس جمهور ترامپ در منصب است، تغییر کند».

بنا بر گزارش پایگاه عراقی «شفق نیوز»، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه درباره حضور نظامی این کشور در عراق هم صحبت کرد.

پامپئو با تکرار این ادعا که واشنگتن به دنبال با ثبات سازی اوضاع در عراق است، به لفاظی ضد ایرانی دست زد و مدعی شد: «عراقی‌ها خواستشان را برای اینکه تابع ایران نباشند، نشان داده‌اند».

به ادعای وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ، حضور نیروهای آمریکایی در عراق با هدف حمات از دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه اقداماتی در عراق قرار است انجام گیرد، اینطور پاسخ داد که بعدا مشخص خواهد شد که چه اقداماتی علیه شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق انجام می شود.

 

نظر شما