چهره سیاسی اصلاح طلب:

پایگاه اصولگرایان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در انتخابات مجلس بود/ تفکر اصولگرایان در دولت قبلی بلایی سر کشور آورد که تا سه دهه حل نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۰۵:۳۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۲۵۵۲
پایگاه اصولگرایان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در انتخابات مجلس بود/ تفکر اصولگرایان در دولت قبلی بلایی سر کشور آورد که تا سه دهه حل نمی‌شود
چهره سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم گفت: اگر سهم واقعی اصولگرایان را از این 40 درصد مورد ارزیابی قرار دهند پایگاه اصولگرایان چیزی در حدود 10 تا 15 درصد واقعی ارزیابی می شود و بیشتر از این نیست.

به گزارش برنا، «داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به انتخاباتی شدن زود هنگام فضای سیاسی در کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: طبیعی است به هر حال هر جریان سیاسی که می خواهد وارد فعالیت انتخابات شود، یکسری کارهای تبلیغاتی انجام دهد. اما در کشور ما کار تبلیغاتی متأسفانه جای خودش را به تخریب طرف مقابل داده است و در مجموع، این نشان از عدم شناخت کاندیداها و کسانی است که می خواهند وارد کار تبلیغات و انتخابات شوند و به نوعی ناشی از بی برنامگی آنها است.

او افزود: یکی از مشکلاتی که کار تبلیغاتی در کشور ما دارد این است که مبتنی بر روش های ایجابی نیست و عمدتا مبتنی بر روش های سلبی است، یعنی یک جریان سیاسی اعلام نمی کند که برنامه اش برای اداره کشور چیست، بلکه دنبال این است که جریان رقیب را تخریب کند و نهایتا این نحوه فعالیت می تواند به سمت فحاشی و تخریب، پیش برود.

قنبری ادامه داد: همه می دانند که فحاشی و تخریب هم چیز خاصی نیست که به واسطه آن، مشکلی از مشکلات کشور حل شود به بیانی دیگر حاصل حاشیه و تخریب، حل مشکلات کشور نیست بلکه بر مشکلات افزوده می شود.

این چهره سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: برخی همچون سعید جلیلی همواره تلاش می کنند موج احساسی را پدید بیاورند و بر آن موج احساسات سوار شوند و ایجاد این موج احساسات هم، باید علیه رقیب آنها باشد. در مجموع اصولگرایان در حال حاضر این راه را در پیش گرفته اند.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری تصریح کرد:  البته موج تخریبی و موج احساساتی که آنها در انتخابات مجلس گذشته پدید آورده اند بیشتر از 40 درصد مردم را نتوانست پای صندوق های رای بیاورد و آن هم تا حدود زیادی، ناشی از مسایل قبیله ای، طایفه ای، ایلی و عشیره ای بود، یعنی آن 40 درصد را هم نمی توان به حساب اصولگرایان نوشت.

او اضافه کرد: اگر سهم واقعی اصولگرایان را از این 40 درصد مورد ارزیابی قرار دهند پایگاه اصولگرایان چیزی در حدود 10 تا 15 درصد واقعی ارزیابی می شود و بیشتر از این نیست. اما این جریانی که فاقد پایگاه اجتماعی است سعی کرده که به نوعی از طریق روش های تخریبی برای خودش یک پایگاهی درست کند در نهایت هم این پایگاه تخریبی هم به کار نمی آید.

این نماینده پیشین مجلس اظهار کرد: حال فرض را بر این بگذاریم که طیف مقابل با تخریب دولت فعلی، در ۱۴۰۰ روی کار آمدند آن زمان باید بگویند برنامه شان برای حل مشکل کشور چیست؟ آیا بعد از اینکه به قدرت رسیدند می خواهند به دولت روحانی حمله و تخریب کنند؟ به هر حال باید برنامه ای برای اداره کشور داشته باشند. واقعیت این است که طیف اصولگرای افراطی در قالب جبهه پایداری نه شخصیت های توانمندی برای یک کشور و نه برنامه ای برای اداره کشور دارد.

او اضافه کرد: در مجموع دولت مورد حمایت این طیف ها را قبل از دولت روحانی دیدیم که چه بلایی سر کشور آوردند و توان مدیریتی این ها را هم، تجربه کردیم. از این رو باید گفت که معضلات و مشکلات کشور نتیجه مدیریت همفکران همین ها است و در واقع طی هشت سالی که کشور دستشان بود، بلایی سر این کشور آوردند که فکر کنم دو سه دهه دیگر هم این مشکلات که ناشی از آن هشت سال است، حل نشود.

قنبری تاکید کرد: به هر حال روحانی تلاش بسیاری کرد که کشور را از شر مشکلاتی که آنها به او تحمیل کرده بودند، نجات دهد تا حدودی هم با برجام توانست به این نتیجه برسد اما بخت، یار نبود و با آمدن ترامپ، برجام دوباره با مشکلاتی مواجه شد. در حال حاضر دولتی در آمریکا در حال روی کار آمدن است که امیدواری زیادی به بازگشت آن به برجام به وجود آمده، بازگشت همفکران جبهه پایداری می تواند تیر خلاصی به برجام باشد و در جهت منافع رقبا و دشمنان کشور و نهایتا جز فقر و فلاکت بیشتر  برای کشور، چیزی به بار نخواهد آورد.

او تصریح کرد: به نظر من اگر قرار است ایران نابود شود، کافی است که یک دوره دیگری، آن تفکر حاکم بر دولت قبل از روحانی سر کار بیاید و آن زمان ضربه ای که به کشور وارد می شود، فکر می کنم که در حد یک قرن هم نشود‌، جبران کرد.

این چهره سیاسی درباره فعالیت انتخاباتی پایداری ها گفت: پایداری ها از سال گذشته فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده اند در واقع از همان زمان انتخابات مجلس استارت انتخابات ریاست جمهوری هم زده اند؛ یعنی زمانی که انتخابات مجلس در نتیجه عدم مشارکت مردم به نفع آنها تمام شد از همان زمان، این ها طمع ریاست جمهوری دارند.

او در پایان اظهار کرد: آرزویشان این است که یک انتخاباتی با مشارکت حداقلی مردم صورت بگیرد و بتوانند، ریاست جمهوری را در اختیار بگیرند. به هر حال رسیدن پایداری چی ها به پاستور می تواند به نوعی عطش قدرت طلبی آنها را تا حدودی از بین ببرد و از این لحاظ مشکلات آنها را حل کند اما مشکلی برای کشور ایجاد خواهد شد که دیگر به این راحتی امیدواری چندانی به بهبود وضعیت کشور در نیم قرن آینده، نخواهد بود. 4

گفتنی است؛ اخیرا کلیپی انتخاباتی از سعید جلیلی منتشر شد که خطاب به دولت گفته بود که توان مدیریت کشور را ندارید و باید کار را به ما بسپارید و این دولت دیگر نمی تواند کاری کند.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز