آلمان:

رویکرد ترامپ بدترین چیز در دوره بحرانی کنونی‌است

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۲۰:۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۹۳۱۵۹
رویکرد ترامپ بدترین چیز در دوره بحرانی کنونی‌است
وزیر امور خارجه آلمان سیاست موسوم به «اول آمریکا» ترامپ را به باد انتقاد گرفت و گفت که این رویکرد موجب خلاء در مناسبات بین‌المللی شده است.

به گزارش برنا، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در مورد دست یابی کشورهای اروپایی به یک توافق تجاری مطلوب با ایالات متحده در دولت جدید این کشور ابراز امیدواری کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) روز سه شنبه در مجمع سیاست خارجی بنیاد کوربر در برلین گفت: این موضوع در مناسبات با دولت آینده ایالات متحده در دستور کار اتحادیه اروپا است.

به گفته وی ، این یکی از موضوع های مهم در همکاری های دو سوی آتلانتیک است زیرا بعد از چهار سال و با پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، در بسیاری از موارد نیاز به اصلاح دارد.

وزیر خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا نیز باید فعالتر شود و مراقبت بیشتری از اروپای شرقی ، خاورمیانه و آفریقا به عمل آورد. در این میان همکاری نزدیک با چین نیز مهم است. زیرا این کشور 'رقیب سیستمی' اتحادیه اروپا است ، در حالی که ایالات متحده شریکی با ارزش های مشترک است. 

به گفته وی، اتحادیه اروپا قصد ندارد بین این دو قدرت رقیب جهانی، طرف یکی را بگیرد زیرا جدا کردن این دو از هم، یعنی عقب نشینی از روابط بین ایالات متحده و چین که این موضوع به نفع اروپا نیست.

ماس همچنین ترامپ را متهم کرد که با سیاست 'اول آمریکا' و به چالش کشیدن چین و روسیه خلاء بین المللی ایجاد کرده است. رویکرد سیاست ترامپ بدترین چیزی است که می توانست با توجه به بحران های جهانی و چالش های حال حاضر رخ دهد. به همین دلیل است که جامعه جهانی نمی تواند در مسائل بزرگ به راه حل دست یابد.

در این نشست همچنین «آگوستو سانتوس سیلوا» وزیر امور خارجه پرتغال بدترین اشتباه دولت ترامپ را پایان دادن به مذاکرات در مورد توافق اقتصادی با اتحادیه اروپا ارزیابی کرد. این کشور قرار است ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را هم زمان با مراسم تحلیف جو بایدن از آلمان تحویل بگیرد.

 

نظر شما