آخرین تحولات منطقه قره‌باغ در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بررسی شد

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۱:۲۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۶۶۱۱
آخرین تحولات منطقه قره‌باغ در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بررسی شد
نشست بررسی تحولات ژئوپلیتیک بحران قره‌باغ با حضور کارشناسان روابط بین الملل در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش برنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، این نشست با حضور استادان و کارشناسان حوزه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل به همت پژوهشکده عالی جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

در این نشست که با هدف بررسی تاثیرات جنگ قره‌باغ در تحولات منطقه و تاثیر آن بر کشورهای همسایه و به ویژه امنیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین نقش بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در این موضوع و سیاست خارجی ایران در قبال این بحران برگزار شد،  استادان و کارشناسان حوزه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از جمله ابراهیم متقی، کارشناس روابط بین‌الملل، مجید کریمی و مهدی وجدانی کارشناسان مسائل قفقاز و علی سیفی، کارشناس مسائل آذربایجان ابعاد مختلف این بحران را به بحث و گفت وگو گذاشتند.

ابراهیم متقی در این نشست به موضوع اهمیت منطقه قفقاز جنوبی به عنوان یک حوزه ژئوپلیتیک تاکید کرد و افزود: در گذشته منطقه غرب و جنوب ایران به عنوان یک منطقه ژئوپلیتیک و حوزه بحران محسوب می‌شد اما امروز منطقه شمال غرب کشور نیز به عنوان یک حوزه بحران و ژئوپلیتیک محسوب می‌شود که رژیم صهیونیستی نیز نقشی همه‌جانبه در این منطقه و علی‌الخصوص بحران قره باغ ایفا کرده و باید توجه کرد که نگاه رژیم صهیونیستی به این منطقه تجزیه جهان اسلام و تجزیه فضای ژئوپلیتیکی منطقه است.

وی همچنین به ترور شهید فخری‌زاده اشاره و گفت: او از آنجا که قدرت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را در کنار دیگر دانشمندان هسته‌ای کشورمان ارتقاء داد، از سوی دشمن ترور شد و این بدان دلیل است که قدرت هسته‌ای و افزایش آن موجب ارتقای قدرت ملی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

همچنین در این نشست دلایل وقوع جنگ قره‌باغ در برهه زمانی اخیر، پیشینه قلمرو خواهی در این منطقه، نقش بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در بحران قره‌باغ، اهداف و منافع هریک از بازیگران و تفاهمنامه صلح میان ارمنستان و آذربایجان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز