یک چهره سیاسی اصولگرا:

طرح‌های مجلس در رابطه با برجام برای چانه زنی با دولت است/ چیزی از قدرت و مردمی بودن در مجلس دیده نمی‌شود/ پالس‌های مخالفت با مذاکره می‌تواند منافع ملی را به خطر بیندازد

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۰۵:۰۳:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۷۵۴۴
طرح‌های مجلس در رابطه با برجام برای چانه زنی با دولت است/ چیزی از قدرت و مردمی بودن در مجلس دیده نمی‌شود/ پالس‌های مخالفت با مذاکره می‌تواند منافع ملی را به خطر بیندازد
یک چهره سیاسی اصولگرا درباره طرح مجلس برای خروج از برجام گفت: طرحی که به تصویب رسید حرکتی صرفا نمایشی و ظاهری است چرا که اگر مجلس حتی در راس امور نیز می بود، اختیار چنین تصمیم گیری هایی نداشت.

«جواد آرین منش»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره طرح مجلس برای خروج از برجام به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت:  طرحی که به تصویب رسید حرکتی صرفا نمایشی و ظاهری است چرا که اگر مجلس حتی در راس امور نیز می بود، اختیار چنین تصمیم گیری هایی نداشت. موضوع توافق هسته ای در حوزه اختیارات مجلس نبود چه برسد به مجلس امروز که چیزی از قدرت و مردمی بودن در آن، وجود ندارد.

او افزود: چنین تصمیم گیری هایی در مجلس شاید برای چانه زنی با دولت و هسته دیپلماسی کشور مصرف داشته باشد. نمایندگان می خواهند طوری القا کنند که دولت بداند، جریانی انقلابی و مخالف با هر گونه گفتگو در مجلس، حضور دارد.

این چهره اصولگرا اضافه کرد: این طرح با مصوبات شورای عالی امنیت ملی مغایرت دارد و مساله ای نیست که فقط یک قوه تصمیم گیرنده آن باشد. مسائل کلان کشور به گونه دیگری مصوب می شوند، مسائل امنیتی زیر نظر شورای عالی امنیت ملی مصوب می شود و قطعا به تایید رهبری انقلاب، می رسد.

آرین منش تاکید کرد: این مصوبه از نظر من، نمایشی است که مسیر  دلخواهش را طی نکرد و تمام شد. در عین حال پالس های مخالفت با مذاکره می تواند منافع ملی را به خطر بیندازد. حرکتی این چنینی تنها نتیجه ای که در بردارد، افزایش قیمت ها است که شاهد آن بودیم؛ ارز و سکه و.. سیر صعودی پیدا کرد و فشار چنین تحرکات شعار گونه ای فقط بر دوش مردم است و آنها از این اقدامات، متضرر می شوند.

او در پایان تصریح کرد: این مجلس بعد از گذشت 7 ماه از عمر خود حتی یک قدم در جهت رفاه ملت برنداشته و همچنین در راه کاهش قیمت ها و کاهش تورم و کاهش نرخ بیکاری قدمی بر نداشته، اما در عین حال با چنین اقداماتی مشکلات کشور و مردم را تشدید می کند.3

نظر شما