ارمنستان:

طی ۴۴ روز درگیری قره‌باغ، با پوتین در تماس بودیم

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۱۷:۳۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۷۵۵۳
طی ۴۴ روز درگیری قره‌باغ، با پوتین در تماس بودیم
نخست‌وزیر ارمنستان امروز در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی اعلام کرد: در تمام ۴۴ روز درگیریِ قره‌باغ، با پوتین در تماس مستقیم بودیم.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری تاس، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز چهارشنبه از نقش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ قدردانی کرد.

نخست‌وزیر ارمنستان در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) که به صورت ویدئو کنفرانس به انجام رسید، در این باره گفت: می خواهم بر نقش استثنایی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تأکید کنم. در تمام این ۴۴ روز درگیری نظامی، ما با یکدیگر در تماس مستقیم بودیم و اقدامات لازم برای توقف کشتار و محافظت از جان مردم را به بحث گذاشتیم.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز نیز به همکاری نزدیک با او ادامه خواهم داد تا مسائلی همچون جستجوی مفقود شدگان، تبادل اسرا و اجساد را حل و فصل کنیم.

این در حالی است، که بامداد سه‌شنبه ۲۴ آبان و با میانجیگری روسیه در منطقه قره باغ آتش بس اعلام شده است.

گفتنی است، چندی پیش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره‌باغ مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی اعلام کرد.

مناقشه قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ آغاز شد.

اگرچه میانجیگری‌های روسیه در پنجم آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی به درگیری خونبار نظامیان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ خاتمه داد؛ اما هر دو کشور در این باره ادعاهایی را مطرح می‌کنند.

 

نظر شما