عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

روش شرکت مردم در انتخابات باید تغییر کند/ با مصوبه مجلس یازدهم تحریم‌ها بدتر می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۰:۴۱:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۳۰۰۹
روش شرکت مردم در انتخابات باید تغییر کند/ با مصوبه مجلس یازدهم تحریم‌ها بدتر می‌شود
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه دلیل دیگر این است که مردم گرفتار بیماری کرونا هستند، گفت: این روش بسیار سنتی است، اینکه مردم روز جمعه بیایند در شعب اخذ رای و 15 نفر به عنوان اعضای شعب اخذ رای حضور داشته باشند در گوشه ای از مسجد و مدرسه ای، مردم صف بایستند مگر اینکه بتوانند، روش انتخابات را عوض کنند.

«محمدعلی نمازی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به تاثیر میزان نارضایتی مردم در مشارکت پایین در انتخابات، اظهار کرد: یک تناسب مستقیم وجود دارد بین میزان حضور مردم در انتخابات و رضایتمندی آنها از عملکرد مسئولان، هر چقدر مردم راضی تر باشند قطعا در دفاع و حمایت از نظام که یکی از نمودهای این حمایت‌ها برگزاری باشکوه انتخابات است، تاثیر دارد.

او ادامه داد: وقتی انقلابی به پیروزی می رسد رضایت مردم را نشان می دهد؛ مخصوصا مثل انقلاب اسلامی ما، در آن زمان هرچه به انتخابات نزدیکتر می شدیم، انتخابات با مشارکت بسیار بالا برگزار می شد چون آن موقع مردم نظام را تشکیل داده بودند انتظاری از نظام چندان نداشتند و از عملکردها، کاملا راضی بودند.

نمازی، اضافه کرد: این رضایت از میزان مشارکت در انتخابات مشخص بود، هرچی جلوتر آمدیم نارضایتی ها بیشتر و مشارکت ها کمتر شده است، مخصوصا در انتخابات مجلس یازدهم، برای اولین بار با یک ریزش قابل توجه رای، مواجه شدیم.

او با بیان اینکه پیش بینی بنده این است که انتخابات ریاست جمهوری 1400 با ریزش بسیار بیشتری مواجه خواهد شد، گفت: به چند دلیل، یکی اینکه نارضایتی مردم بیشتر شده است؛ یکسال از زمان انتخابات می گذرد و گشایشی در اقتصاد کشور و معیشت مردم رخ نداده، مردم انتظار داشتند گشایش رخ دهد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، خاطرنشان کرد: مردم انتظار داشتند مذاکره آغاز شود اما با مصوبه مجلس یازدهم تحت عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، برخلاف برجام انجام گرفته و در صورت اجرایی شدن، تحریم‌ها افزایش می یابد.

او عامل دوم در کاهش مشارکت مردم در انتخابات را عدم حضور کاندیداهای مورد علاقه مردم در عرصه انتخابات دانست و تصریح کرد: اگر مسئولان و شورای نگهبان به این قضیه بپردازند و اجازه بدهند، کاندیداها با گرایش ها و دیدگاه های مختلف در عرصه حاضر شوند، این نقطه ضعف برطرف می شود.

نمازی با بیان اینکه دلیل دیگر این است که مردم گرفتار بیماری کرونا هستند، گفت: این روش بسیار سنتی است، اینکه مردم روز جمعه بیایند در شعب اخذ رای و 15 نفر به عنوان اعضای شعب اخذ رای حضور داشته باشند در گوشه ای از مسجد و مدرسه ای، مردم صف بایستند مگر اینکه بتوانند، روش انتخابات را عوض کنند.

او در ادامه، تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات ملی است و انگیزه های قومی، قبیله ای و محلی در آن تاثیر ندارد. 4

نظر شما