حماس:

عادی سازی روابط هدیه به دشمن صهیونیستی است

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۰۸:۴۲:۳۵
کد خبر: ۱۱۰۳۲۶۱
عادی سازی روابط هدیه به دشمن صهیونیستی است
عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هدیه به دشمن به خاطر جنایت علیه فلسطین است .

به گزارش برنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز یکشنبه در نشست خبری بار دیگر عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی خیانت به ملت فلسطین و خنجری به پشت آن است .

الزهار افزود: عادی‌سازی روابط یعنی هدیه به دشمن صهیونیستی بخاطر جنایات علیه ملت فلسطین و هر جنایتی از سوی این رژیم، وبالی به گردن عادی‌کنندگان روابط با آن خواهد بود.

وی ضمن درخواست از پارلمان مغرب برای جرم خواندن عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی، علمای امت را نیز به محکومیت هرگونه رابطه با این رژیم و مقابله با آن فراخواند.

ترامپ پنجشنبه شب (۲۰آذرماه) در توییتی از موافقت مغرب به عنوان ششمین کشور عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

وی نوشت: امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد. دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی مغرب برای برقراری روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده‌اند. این پیشرفتی بزرگ در راستای صلح در خاورمیانه است.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرد: مغرب، ایالات متحده را در سال ۱۷۷۷ به رسمیت شناخت. به این ترتیب مناسب است که ما حاکمیت آنها را بر صحرای غربی به رسمیت بشناسیم.

ترامپ دوم آبان ماه، ۲۱ شهریور و ۲۳ مردادماه ماه نیز به ترتیب از عادی سازی روابط سودان، بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

 

نظر شما