در آمریکا؛

توزیع واکسن مدرنا آغاز شد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۰۱:۵۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۶۳۷۹
توزیع واکسن مدرنا آغاز شد
مقر عملیات رپ اسپید (Operation Warp Speed) مسئول توزیع کننده واکسن کرونا روز شنبه اعلام کرد که توزیع واکسن مدرنا در آمریکا آغاز شده است.

به گزارش برنا به گزارش شبکه یو اس تودی، ژنرال "گوستاو پرنا" مدیر ارشد عملیات رپ اسپید اعلام کرد که توزیع واکسن تازه تأیید شده مدرنا از روز شنبه (به وقت محلی) آغاز شده و روز دوشنبه به ایالت ها می رسد.

دولت ایالات متحده در تلاش است تا رسیدن هفته اول ژانویه، ۲۰ میلیون دوز واکسن را به ایالت‌ها تحویل دهد.

توزیع واکسن مدرنا در آمریکا در حالی انجام می شود که سازمان غذا و داروی آمریکا در حال بررسی پنج واکنش آلرژیک است که پس از تزریق واکسن ضد کرونای شرکت‌های فایزر و بایون‌تک در ایالات متحده مشاهده شده است.

«پیتر مارکس» مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات زیست شناسی سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: واکنش های آلرژیک به این واکسن در بیش از یک ایالت از جمله آلاسکا گزارش شده است.

وی تاکید کرد که یک ماده شیمیایی به نام پلی اتیلن گلیکول، ترکیبی در واکسن فایزر و واکسن مدرنا است که ممکن است عنصر مسبب این واکنش ها باشد.

مارکس گفت که واکنش های آلرژیک به این ماده ممکن است شایع تر از آنچه قبلا به آن پی برده شده بود، باشد.

موارد آلرژیک گزارش شده در آلاسکا شبیه دو موردی است که هفته گذشته در انگلیس درمورد آن گزارش شد.

انگلیس اعلام کرده که هر فردی که از پیشینه واکنش های آلرژیک شدید به دارو یا غذا برخوردار است، نباید واکسن کرونا شرکت های فایزر – بایون تک را دریافت کند.

با این حال، سازمان غذا و داروی آمریکا تصریح کرد که اکثر آمریکایی هایی که آلرژی دارند، برای دریافت این واکسن باید ایمن باشند.

این سازمان اعلام کرد که فقط افرادی که قبلا واکنش های شدید آلرژیک به واکسن یا مواد مورد استفاده در این واکسن خاص را دارند، باید از تزریق آن خودداری کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که واکسن مدرنا نباید به افرادی با سابقه شناخته شده واکنش های شدید آلرژیک به هر یک از اجزای واکسن، تزریق شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا، واکسن ضد کرونای تولیدی شرکت مدرنا را برای مصارف اضطراری تایید کرده است.

 

نظر شما