طرح متحدان ترامپ علیه تصمیم احتمالی بایدن برای بازگشت به برجام

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۹:۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۰۸۱۵۸
طرح متحدان ترامپ علیه تصمیم احتمالی بایدن برای بازگشت به برجام
سناتورهای جمهوریخواه به دنبال آن هستند تا علیه تصمیم جو بایدن برای بازگشت به توافق هسته ای ایران و توافقنامه پاریس کارشکنی انجام دهند.

به گزارش برنا، سناتور تد کروز و لیندسی گراهام از هم حزبی های ترامپ در مجلس سنا، از رییس جمهوری می خواهند تا توافق هسته ای ایران و توافقنامه پاریس را هر چه زودتر به مجلس سنا ارائه دهد.

در نامه ای که برای اولین بار توسط تارنمای (RealClearPolitics) منتشر شده است، کروز از ترامپ و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا می خواهد تا برای یک رای گیری نهایی این توافقنامه ها را در سال ۲۰۲۱ به مجلس سنا ارجاع دهند.

پیش از این نیز سناتور گراهام رییس کمیته قضایی مجلس سنا در پیام توییتری نوشت: سخت در تلاشیم برای یک رأی‌گیری در مجلس سنا تا در خصوص هر گونه تصمیم احتمالی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران اطمینان حاصل کنیم.

گراهام سناتور ایالت کارولینای جنوبی در ادامه نوشت: پیوستن به این توافق نامه مخرب ترین تصمیمی است که دولت بایدن در مورد ثبات در خاورمیانه می تواند اتخاذ کند.

جامعه بین الملل در حالی با واکنش تند جمهوریخواهان در مورد بازگشت دولت بایدن به برجام مواجه است که بایدن پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که در صورت شکست ترامپ به برجام باز خواهد گشت.

 

نظر شما