واکنش تند ظریف به گزافه گویی ترامپ

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۰۸:۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۱۰۸۷۹۴
واکنش تند ظریف به گزافه گویی ترامپ
وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به گزافه گویی ترامپ عنوان کرد: قرار دادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنجشنبه) در توئیتی در واکنش به توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ایراد اتهامات بی اساس و تهدید ایران نوشت: قرار دادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه در این توئیت آمار بالای مرگ و میر در آمریکا در پی شیوع کرونا را مورد اشاره قرار داده است.

ظریف همچنین در این توئیت به تعدادی از توئیت های ترامپ در دوران ریاست جمهوری اوباما که در آن مدعی شده بود باراک اوباما به ایران حمله خواهد کرد اشاره کرده است. دونالد ترامپ در پایان دور اول ریاست جمهوری باراک اوباما گفته بود که وی با تهدید ایران به دنبال پیروزی در انتخابات است.ترامپ در سال ۲۰۱۱ و در زمان ریاست‌جمهوری اوباما در توئیتی عنوان کرده بود: «باراک اوباما برای اینکه بار دیگر انتخاب شود، به ایران حمله خواهد کرد.»

ترامپ همچنین در سال ۲۰۱۲ نیز در توئیتی نوشت که اوباما به دنبال حمله به ایران به منظور پیروزی در انتخابات است.رئیس جمهور فعلی آمریکا در توئیت دیگری در سال ۲۰۱۲ نوشته بود: «حالا که تعداد آرای اوباما در نظرسنجی‌ها رو به افول است، باید منتظر باشیم تا حمله‌ای به لیبی یا ایران داشته باشد. او ناامید شده است.»

ترامپ در سال ۲۰۱۳ در طی دور دوم ریاست‌ جمهوری اوباما نیز در توئیتر خود مدعی شده بود: «من پیش‌بینی می‌کنم که اوباما برای حفظ وجهه خود به ایران حمله کند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز