موفقیت‌های جهانی به رغم دشمنی‌های آمریکا!

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۲۳:۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۱۰۹۴۶۹
موفقیت‌های جهانی به رغم دشمنی‌های آمریکا!
کوبا در سال ۲۰۲۰ برخلاف فشار و دشمنی های آمریکا توانست در جایگاه جهانی نقش پررنگی را ایفا کند.

به گزارش برنا؛ برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا روز جمعه بر جایگاه جهانی کوبا در سال ۲۰۲۰ به رغم دشمنی های امریکا علیه این کشور تاکید کرد.

وی در پیامی توییتری خاطر نشان کرد که برخلاف کمپین های آمریکا، کوبا در سال جاری به عضویت شورای حقوق بشر، هیات اجرایی برنامه توسعه سازمان ملل، صندوق جمعیت ملل متحد، دفتر خدمات پروژه سازمان ملل، کمیسیون جمعیت و توسعه، کمیته برنامه و هماهنگی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل و کمیته اجرای سازمان بهداشت پان آمریکا انتخاب شده است.

در دسامبر (دی ماه) گذشته شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل کوبا را برای مشارکت در هماهنگی برنامه توسعه سازمان ملل، صندوق جمعیت ملل متحد و دفتر خدمات پروژه سازمان ملل برگزید.

برخلاف کارشکنی های آمریکا، کوبا همچنین به عنوان کمیته اجرایی سازمان بهداشت پان آمریکا انتخاب شد و در ماه اکتبر (آبان) نیز برای پنجمین بار به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد.

این انتخابات توسط تحلیلگران به عنوان شناخت تلاش های کشور کارائیب برای مشارکت در جهان در زمینه های مختلف و موفقیت دیپلماسی این کشور در برابر تشدید سیاست خصمانه واشنگتن تعبیر می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز