روسیه به سفیر آمریکا پیشنهاد استفاده از واکسن روسی کرونا داد

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۲۰:۲۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۰۰۲۳
روسیه به سفیر آمریکا پیشنهاد استفاده از واکسن روسی کرونا داد
وزارت امور خارجه روسیه به سفیر آمریکا در مسکو پیشنهاد واکسینه شدن با واکسن روسی کرونا به نام «اسپوتنیک وی» داد.

به گزارش برنا، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر مطلبی نوشت که در آن به جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو پیشنهاد شد که از واکسن اسپوتنیک وی استفاده کند.

وزارت خارجه روسیه این مطلب طنز گونه را در پاسخ به یک نامه سفیر آمریکا در مسکو به سانتاکلاوس (بابانوئل) نوشته است که در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر شد.  

سفیر آمریکا در نامه خود به سانتاکلاوس نوشت که در طول سال رفتار خوب داشته و از ماسک طبی استفاده کرد و فاصله اجتماعی را رعایت کرد.  

دیپلمات ارشد آمریکایی به عنوان هدیه خواست تا به او چوب هاکی، واکسن کرونا و کفش ورزشی هدیه داده شود.  

وزارت خارجه روسیه در مطلبی در توییتر نوشت: سفیر محترم آیا سانتاکلاوس آرزوی شما در مورد واکسیناسیون را برآورده کرد؟ اگر برآورده نکرده است بابانوئل ما هدیه‌ای برای شما دارد و واکسن اسپوتنیک برای افراد دارای سن بالای ۶۰ سال تایید شد.

سالیوان سفیر آمریکا در مسکو در ماه نوامبر ۶۱ ساله شد.   

واکسن اسپوتنیک را مرکز گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه با همکاری وزارت دفاع این کشور می‌سازد و تاکنون ۲ میلیون دوز از این واکسن تولید شده است.  

این واکسن با سرمایه صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه تولید شده است و دولت مسکو برای صادرات این واکسن به کشورهای دیگر یا تولید در خارج از روسیه برنامه ریزی کرده و بیش از ۵۰ کشور جهان برای خرید بیش از ۱.۲ میلیارد دوز از این واکسن ابراز تمایل کرده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه بتازگی به سران کشورهای حاضر در نشست «جی-۲۰» گفت که روسیه آماده است تا واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی را به کشورهایی که به آن نیاز دارند عرضه کند.

واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در روسیه از ۱۵ آذر ماه گذشته آغاز شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز