چین قانون ایالات متحده در مورد تبت را رد کرد

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۷:۵۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۱۳۱۷
چین قانون ایالات متحده در مورد تبت را رد کرد
وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه اعلام کرد که قانون جدید ایالات متحده در مورد تبت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آن را هفته پیش امضا کرد، به طور قاطعانه رد می کند.

به گزارش برنا، «جائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه طی کنفرانس خبری روزانه در پکن افزود: مسائل مربوط به تبت، جزو امور داخلی چین است و آمریکا حق دخالت در آن را ندارد.

قانون سیاست و پشتیبانی تبت ۲۰۲۰ خواستار تاسیس کنسولگری ایالات متحده در لهاسا و حق مطلق تبتی ها در انتخاب جانشین دالایی لاما است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در راستای مقابله با چین، علاوه بر این قانون سال گذشته نیز دو لایحه مصوب کنگره در حمایت از معترضان هنگ‌کنگ را امضا و آن‌ها را به قانون تبدیل کرد.

قانون اول، وزارت خارجه آمریکا را ملزم می‌دارد که هر سال یک بار اعلام کند که آیا هنگ‌کنگ برای داشتن رابطه تجاری با واشنگتن به اندازه کافی از خودمختاری برخوردار است یا خیر؟  براساس این قانون، تعرفه‌های تجاری که علیه چین اعمال شده، شامل حال هنگ‌کنگ نمی‌شود.

ترامپ همچنین سال گذشته «لایحه سیاست حقوق بشر اویغورها در سال ۲۰۱۹ » را در کنگره آمریکا تصویب کرد.این قانون مدعی است، مقام‌های چینی به دلیل نقض حقوق بشر مسلمان‌های اویغور تحریم می‌شوند.

 

رد درخواست آمریکا برای آزادی فراریان هنگ کنگ

پس از آنکه سفارت آمریکا در پکن خواستار آزادی ۱۲ فراری هنگ کنگی شد که قرار است در دادگاه شنژن واقع در جنوب چین دادگاهی شوند، چین از آمریکا خواست تا استفاده از مساله هنگ کنگ را برای دخالت در امور داخلی خود متوقف کند.

سخنگوی سفارت آمریکا در پکن روز دوشنبه در بیانیه ای تنها به اصطلاح جنایت این فراریان را «فرار از استبداد» خواند و خواستار آزادی آنها شد؛ موضوعی که با واکنش شدید سخنگوی وزارت امور خارجه چین مواجه شد.

جائو در این ارتباط گفت که اظهارات مقامات ایالات متحده "نادیده گرفتن واقعیت ها" است.

 او همچنین ضمن یاداوری مخالفت چین با این اظهارات از ایالات متحده خواست تا مداخله در امور داخلی چین را متوقف کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز