سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد:

اخراج آمریکایی‌ها به منزله انتقام خون شهید سلیمانی است

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۰:۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۱۵۰۵
اخراج آمریکایی‌ها به منزله انتقام خون شهید سلیمانی است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد: انتقام خون شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» لزوما نباید نظامی باشد، بلکه اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه به منزله انتقام خون این شهید گرامی است.

به گزارش برنا، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، در گفت و گو با خبرگزاری عراقی " العهد نیوز" که امروز منتشر شد، گفت: محدود کردن نقش و نفوذ آمریکا در منطقه یکی از گزینه های در نظر گرفته شده برای گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کس از نظر شان و مقام در سطح و رتبه شهید سلیمانی قرار ندارد تا بتوان به تلافی از او انتقام گرفته شود.

سفیر ایران در بغداد از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج آمریکایی ها از این کشور به عنوان " یک تصمیم ملی و شجاعانه " نام برد.  

مسجدی ادامه داد: سخن گفتن از دخالت ایران در پارلمان عراق برای تصویب این مصوبه، در واقع یک نوع بی احترامی به این کشور است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از مخالفت ملت های منطقه با حضور آمریکا حمایت می کند.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه ایران در ارتباط با ترور شهید سلیمانی یک پرونده ویژه گشوده است و تهران و بغداد در خصوص تحت پیگرد قرار دادن عوامل ترور شهیدان سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» با یکدیگر در حال همکاری به سر می برند. ما عراق را در حادثه ترور شهید سلیمانی مقصر نمی دانیم.

مسجدی در ارتباط با مبادلات تجاری ایران و عراق نیز توضیح داد که بخش مهمی از این مبادلات با پول ملی عراق «دینار» صورت می گیرد.

سفیر ایران در پایان مصاحبه خود با خبرگزاری عراقی العهد نیوز خاطرنشان کرد: تغییر ارزش نرخ دینار عراق در برابر دلار توسط بانک مرکزی این کشور بر پرونده های تجاری تاثیر دارد و نرخ گذاری جدید دینار مناسب حال اکثر تجار و بازرگانان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز