توضیحات ابوالفضل عمویی از جلسه کمیسیون امنیت ملی با رئیس پلیس فتا

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۰۸:۰۴:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۲۰۹۳
توضیحات ابوالفضل عمویی از جلسه کمیسیون امنیت ملی با رئیس پلیس فتا
رئیس پلیس فتا، در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به ‌خبرنگار ‌برناگفت: سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا، در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

 

وی بیان کرد: رئیس پلیس فتا ضمن ارائه گزارشی از تهدیدات موجود در فضای مجازی در دو بعد محتوایی و فنی، تاکید کرد که شبکه های اجتماعی ای که سرورهای آن در خارج از کشور است، این ظرفیت را دارند که به بستری برای جرائم سایبری تبدیل شوند.  

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سردار وحید در این جلسه تاکید کرد که شبکه ملی اطلاعات باید تقویت شود و در شبکه ملی اطلاعات، دو هدف حفاظت از داده های ایرانیان و همین طور حاکمیت ملی بر فضای مجازی داخلی با هدف مقابله با جرائم در محیط سایبری دنبال می شود.

 

عمویی گفت: رئیس پلیس فتا همچنین گزارشی از تنوع جرائم سایبری و روند مقابله با این جرائم در پلیس فتا ارائه کرد که حاکی از موفقیت در موارد مختلفی از کشف جرم و مقابله با مجرمین بود. بر اساس این گزارش با بهره گیری از رمز پویا در تراکنش های مالی، شاهد کاهش چشمگیر فیشینگ و تخلیه حسابهای بانکی در فضای مجازی بوده ایم.  

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در این جلسه نمایندگان حاضر هم بر ضرورت تقویت حکمرانی ملی در فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه ای در جامعه تاکید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز