وزیر اقتصاد:

بازار سرمایه قابل اطمینان شده است

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۲:۴۸:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۲۳۸۳
بازار سرمایه قابل اطمینان شده است
وزیر اقتصاد گفت: بازار سرمایه در یک ماه گذشته در ریل مناسب قرار دارد، نهادسازی های لازم صورت گرفته است و می توانم بگویم که تقریبا همه ناشرین، بازار گردان دارند، این یکی از تحولات اساسی است.

به گزارش برنا، «فرهاد دژپسند»، وزیر اقتصاد و دارایی، در جمع خبرنگاران در رابطه با "بازار بورس" گفت: بورس بیش از هر چیزی مورد اعتماد بسیاری از مردم است. آنچه که مشخص است ارایه سهام شرکت های دولتی و فراز و فرودها و این آمد و رفت ها است، بازار سرمایه در یک ماه گذشته در ریل مناسب قرار دارد، نهادسازی های لازم صورت گرفته است و می توانم بگویم که تقریبا همه ناشرین، بازار گردان دارند این یکی از تحولات اساسی است. به جز متغیرهای پیرامونی که روی آن اثر می گذارد اختلال خاصی در بازار نداریم، مثلا ممکن است برای یک بخش سیاست گذاری صورت گیرد و آن سیاست گذاری اثر خود را خواهد گذاشت  و طبیعی است بازار عکس العمل نشان می دهد. قاعده ای که برای نحوه تعیین قیمت یک گروهی از کالاها می گذارند، به نظر من اینجا تبیین درست صورت نمی گیرد، مثلا اگر قرار باشد برای یک گروه کالایی کف و سقف آزاد تعیین کنند به نفع بازار است اما به هر حال چون متأسفانه یکسری بعد موضوع را منعکس می کنند اثر معکوس می گذارد. 

او در رابطه با بودجه و تعاملات در دولت گفت: خوشبختانه همانطور که باخبر هستید و در مورد کلیات تصمیمات گرفته شد و به تصویب رسید و براساس جلسه روسای دو قوه و مسئولین مربوطه قرار شد که در مراحل بعد از کلیات بودجه، سازمان برنامه با هماهنگی دولت و بقیه دستگاه های ذیربط حداکثر همکاری هایی انجام گیرد تا انشاالله بودجه به بهترین وجه مراحل را طی کند. اکنون راجع به جزییات بودجه نظر نمی دهم، ولی می دانم که اهتمام جدی وجود دارد تا این کار پیش برود.

او در پاسخ به این سوال که بازار ارز در حال حاضر به ثبات رسیده است و این نگرانی وجود دارد که دوباره دچار نوسان شود، گفت: تحلیل ها این است که ما انشاالله روند با ثبات و متمایل به بهبود خواهیم داشت.

وزیر اقتصاد در رابطه با تورم گفت: سوالی که مطرح کردید، سوال روز همه مردم و دغدغه مسئولین است. گاهی اوقات در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت وقت زیادی را برای این موضوع می گذاریم چون در واقع یکی از مسایل مورد تاکید شخص رییس جمهور، همین موضوع است. برای جلوگیری از رشد فزاینده قیمت ها یک سیاست جدی که می توانیم اتخاذ کنیم، کنترل رشد نقدینگی است. اگر به صحبت هایی که قبلا کردم، نگاهی بیندازید همیشه یکی از محورهای پمپاژ نقدینگی کسری بودجه دولت است؛ کسری بودجه از محل استقراض بانک مرکزی تأمین مالی می شود اما خوشبختانه این موضوع را مدیریت کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز