انصارالله یمن اتهام حمله به فرودگاه عدن را رد کرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۶:۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۱۲۵۷۰
انصارالله یمن اتهام حمله به فرودگاه عدن را رد کرد
انصارالله یمن ادعاها درباره دست داشتن این جنبش در انفجار امروز فرودگاه عدن را رد کرد و آن را به "مزدوران عربستان و امارات" نسبت داد.

به گزارش برنا، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد که هدف قرار گرفتن فرودگاه بین المللی عدن از سوی خود مزدوران وابسته به عربستان سعودی  - آمریکایی و امارات برای تسویه حساب درگیریهای مداوم بین خود آنها انجام شد.

همزمان با ورود اعضای دولت جدید عبدربه منصور هادی به فرودگاه بین‌المللی عدن، انفجار مهیبی در محوطه فرودگاه و سپس درگیری های مسلحانه رخ داد.

منابع خبری یمن گزارش دادند که این انفجار در سالن ورودی فرودگاه عدن به وقوع پیوست که در پی آن چندین نفر کشته و زخمی شدند.

مقامات دولت « عبد ربه منصور هادی » در اظهاراتی شتاب زده، نیروهای انصارالله را به انجام این حمله متهم کردند. این در حالی است که پس از انفجار درگیری های مسلحانه بین نیروهای امنیتی فرودگاه و افراد مسلح ناشناس به وجود آمد. 

نیروهای وفادار به منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوبی طی سال های اخیر با یکدیگر اختلاف دارند و طی این مدت درگیری های خونینی بین آنها به وجود آمده است. 

نیروهای شورای انتقالی جنوبی چند روز قبل با ورود اعضای دولت جدید وابسته به منصور هادی به عدن مخالفت خود را اعلام کرده بودند. 

دولت جدید منصور هادی به ریاست «معین عبدالملک» که دست نشانده عربستان و امارات است روز شنبه گذشته در مقابل عبد ربه منصور هادی در مقر اقامتش در ریاض سوگند یاد کرد.

تشکیل دولت جدید منصور هادی مطابق با توافق ریاض انجام شد که یک سال پیش به منظور پایان دادن به اختلافات بین دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب و بر اساس ابتکار عمل شورای همکاری خلیج فارس امضا شد.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

نیروهای شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات کنترل شهرهای زنگبار و جعار در استان أبین را در اختیار دارند و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن مورد حمایت عربستان از شمال مأرب تا جنوب أبین را در کنترل خود دارند.  

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت بیش از پنج سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.

 


      

 
 

 

 

نظر شما