آمریکا یک قاضی و دادستان ونزوئلا را تحریم کرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۹:۳۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۲۶۵۷
آمریکا یک قاضی و دادستان ونزوئلا را تحریم کرد
خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست خصمانه علیه کشورهای ضد امپریالیسم، یک قاضی و دادستان ونزوئلا را به فهرست تحریمی خود افزود.

به گزارش برنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی از تحریم «لورنا کارولینا کورنیل روئیز» قاضی و «رامون آنتونیو تورس اسپینوزا» دادستان ونزوئلا را به دلیل محاکمه ۶ آمریکایی متهم به جاسوسی خبر داد.

 

دادگاه ونزوئلا در نوامبر ۲۰۲۰، این ۶ نفر را مجرم دانست اما خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است این ۶ آمریکایی موسوم به «سیتگو۶» از مدیران اجرایی سیتگو (شرکت پخش فراورده نفتی) هستند که در نوامبر ۲۰۱۷ «پس از اغوا» به کاراکاس کشانده شدند و «به بهانه‌های واهی»،« به ناحق» زندانی شدند.

 

این بیانیه همچنین مدعی شده است دادگاه‌های هر یک از این مدیران بر اساس اتهاماتی با انگیزه سیاسی بود و به دلیل عدم ضمانت دادرسی عادلانه مخدوش شد. رسانه ها و گروه‌های حقوق بشری رفتار مقامات را محکوم کردند و از دسترسی به دادگاه‌ها محروم شدند.

 

خزانه‌داری آمریکا که در حکم راهزنی عمل می‌کند، هرگز اشاره نکرد چه میزان از درآمد شرکت نفت ونزوئلا را به بهانه واهی، تحت تحریم قرار داده است و در یک راهزنی آشکار هم میلیاردها دلار درآمد ونزوئلا را ضبط کرده است و هم نفت‌های نفتکش‌ها تصرف کرده را در بازارهای تگزاس فروخته است.

 

آمریکا حدود سه سال است که به دنبال تغییر رژیم در ونزوئلا و سرکار آوردن رژیم خود خواسته است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز