بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در کرواسی:

تاریخ و ملت های منطقه نقش بی نظیر سردار سلیمانی را فراموش نخواهند کرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۱۶:۴۱:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۳۰۲۰
تاریخ و ملت های منطقه نقش بی نظیر سردار سلیمانی  را فراموش نخواهند کرد
سفارت ایران در کرواسی با صدور بیانیه ای تاکید کرد: تاریخ و ملتهای منطقه نقش بی نظیر سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش برنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کرواسی با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی در سالگرد ترور بزدلانه سرلشکر حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: این جنایت که با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا انجام شد، نمونه واقعی تروریسم دولتی است و ملت ایران حتما عاملان را به پای میز محاکمه و اجرای عدالت خواهد کشاند.

در این بیانیه که برای نمایندگی های دیپلماتیک، دفتر نهادهای بین المللی و همچنین رسانه های مستقر در کرواسی ارسال شده، آمده است: سرلشکر شهید سلیمانی قهرمان سرافراز مبارزه با تروریسم داعشی در منطقه، ژانویه ۲۰۲۰ و اندکی پس از ورود به شهر بغداد برای دیدار با نخست وزیر عراق در حمله تروریستی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد ترور شد. ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده رسما مسئولیت این حمله تروریستی را که داعش از انجامش عاجز بود، بر عهده گرفت، و این نمونه ای واقعی از تروریسم دولتی است.

سفارت ایران در کرواسی به اشاره به اینکه "گزارشگر ویژه سازمان ملل این ترور را غیرقانونی و نقض قوانین بین الملل دانست و نخست وزیر وقت عراق هم سرلشکر سلیمانی را میهمان رسمی دولت عراق و ترور ایشان را جنایت واقعی و نقض استقلال و حاکمیت ملی عراق خواند" افزوده است: سردار سلیمانی به خاطر شجاعت، هوشمندی سیاسی و نقش بی نظیرش در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در یاد ملتهای منطقه خواهد ماند.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است که ملت ایران هرگز این اقدام جنایتکارانه دولت آمریکا را فراموش نخواهد کرد و آمران و عاملان آن را حتما به میز محاکمه و اجرای عدالت خواهد کشاند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز