مراسم گرامیداشت شهیدان سلیمانی و المهندس در کربلای معلی

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۱۰:۳۶:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۳۱۴۵
مراسم گرامیداشت شهیدان سلیمانی و المهندس در کربلای معلی
کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی مراسم گرامیداشتی به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس و شهید «حاج ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق برگزار کرد.

به گزارش برنا در این آیین شماری از شخصیت های سیاسی، دینی و مسئولان محلی و چهره های مطرح و شیوخ عشایر استان کربلای معلی شرکت داشتند.

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در سخنانی در این مراسم تاکید کرد که خون شهدا هدر نخواهد رفت و کسانی که این اقدام پلید را مرتکب شدند، از این کرده خود پشیمان خواهند شد.

به نوشته خبرگزاری العهد نیوز، سفیر ایران در عراق افزود که اگر جمهوری اسلامی ایران بدنبال جنگ یا پاسخ بود، می داند که از نقاط آمریکایی کجا را بزند. ایران خواهان جنگ با هیچ کشوری نیست.

او گفت که آمریکا اقدام به تاسیس پایگاه یا مراکز نظامی در منطقه می کند و دیگران را متهم می کند و ماموریت این پایگاه ها دخالت در امور داخلی عراق و هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت در عراق است.

پیش از این نیز مراسم دیگری برای گرامیداشت سالگرد شهادت فرماندهان سپهبدشید سلیمانی و ابومهدی المهندس در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف سیاسی، جهادی، دینی، عشایری و رسمی عراق برگزار شد و سخنرانان بر ادامه راه این شهیدان و مجازات عاملان و آمران ترور آنها و اخراج آمریکا از عراق و منطقه تاکید کردند.

شهرهای مختلف عراق نیز  ازیک هفته پیش شاهد برگزاری مراسم، آیین ها و همایش های مختلف برای گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان سلیمانی و المهندس و بررسی ابعاد و جوانب حقوقی جنایت ترور این شهیدان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز