مجلس اعلای اسلامی عراق:

باید به حضور نظامی آمریکا پایان داد

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۸:۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۳۴۳۴
باید به حضور نظامی آمریکا پایان داد
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با ستایش از رشادت های شهیدان سپهبد «حاج قاسم سلیمانی » فرمانده پیشین نیروی قدس و «حاج ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد که جریان های میهن پرست باید برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق مطابق با تصمیم پارلمان مجدانه تلاش کنند.

به گزارش برنا «شیخ همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه ای به مناسبت شهادت فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس گفت: فرماندهان عملیات پیروزی شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی در عملیات ناجوانمردانه آمریکا به دلایل متعددی به شهادت رسیدند. در صدر این دلایل، نقش فرماندهی شجاعانه این دو شهید در شکست دادن داعش بود که مهمترین تکیه گاه پروژه صهونیستی و نقشه های قدرت های استکباری برای ویران کردن عراق و کشورهای منطقه و استعمار مجدد آنها بود.

او افزود: روشی که نیروهای آمریکایی عملیات ترور فرماندهان عملیات پیروزی را انجام دادند، همانطور که مرجعیت عالی دینی آن را توصیف کرد، بیانگر تروریسم دولتی به تمام معنا است. این روش همچنین بیانگر نقض آشکار حاکمیت ملی عراق و اقدامی است که در خدمت گروههای تروریستی و پروژه داعش است که این دو شهید، افتخار فرماندهی نبرد و شکست آنها و خنثی سازی نقشه های کسانی را داشتند که دل به این گروه بسته بودند.

شیخ حمودی گفت: لذا این امر ایجاب می کند که همه جریان های میهن پرست دولت آمریکا را مجرم بدانند و از آن بخواهند که عذرخواهی رسمی کند و قاتلان را بازخواست کند. این امر همچنین تلاش مجدانه برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا مطابق با تصمیم پارلمان را ایجاب می کند.

در این بیانیه تصریح شد که زنده نگه داشتن یاد و خاطره دو فرمانده شهید به منظور احترام به رشادت های جاودانه و وفاداری به خون پاک آنها و سپاسگذاری برای پیروزی است که آنها با قدرت ایمان، اراده و روحیه حسینی (ع) رقم زدند زیرا آنها الگوی صالحی هستند که ما باید عشق آنها را در دل فرزندان خود قرار دهیم و آنها را نماد افتخار و عزت برای نسل ها قراردهیم.

شیخ حمودی تاکید کرد: ترور این دو شهید لکه ننگی بر پیشانی قاتلان بزدل خیانتکار خواهد بود و نفرین آن همیشه آنها را دنبال خواهد کرد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به  این اقدام تروریستی کاخ سفید، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.​

نظر شما