مقام قضایی آمریکا:

ترامپ مثل رییس مافیا صحبت می کند

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۸:۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۴۷۸۴
ترامپ مثل رییس مافیا صحبت می کند
به دنبال افشای مکالمه ترامپ با مقامات انتخاباتی جورجیا برای تغییر آرای انتخاباتی، نیل کاتیال معاون دادستان آمریکا در دوران باراک اوباما لحن ترامپ را مثل رییس مافیا خواند و تاکید کرد که البته وی رئیس مافیا باهوشی نیست.

به گزارش برنا، کاتیال در گفت و گو با شبکه ام اس ان بی سی، مکالمه ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا را با روشی که مردم در جرایم سازمان یافته صحبت می کنند، مقایسه کرد.

وی افزود: من نیز گزارش واشنگتن پست را خوانده ام و باید گفت که  می دانید شاید این طور حرف زدن مثل دوران اتحاد جماهیر شوروی است اما مطمئناً راهی که وی دنبال می کند مسیر دولت های سابق آمریکا نیست.

روزنامه واشنگتن پست ساعاتی گذشته افشا کرد که ترامپ به تازگی با مقامات جورجیا برای تغییر آرای انتخابات ۲۰۲۰ در این ایالت تماس بر قرار کرده است.   

این روزنامه آمریکایی یکشنبه شب گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا مستقیم در تماس تلفنی با مقامات انتخاباتی جورجیا از آنان خواسته که با تغییر آرا شکست وی در برابر جو بایدن نامزد دموکرات ها در این ایالت را تغییر دهند.

واشنگتن پست براساس نوار صوتی که به دستش رسیده گزارش داد که در این گفت و گوها، ترامپ از "برد رافنسپسرگر" وزیر ایالت جورجیا می خواهد تا راهی پیدا کند که فاصله بیش از ۱۱ هزار رای  وی با بایدن را کاهش دهد.

ترامپ  می گوید: مردم جورجیا و کشور عصبانی هستند و هیچ مشکلی پیش نمی آید اگر شما بگویید که در شمارش مجدد آرا، نتایج انتخابات تغییر کرده است.

ترامپ در ادامه تاکید می کند که تنها چیزی که من می خواهم هماهنگ کردن ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای است، ما انتخابات را در جورجیا برده ایم.

با گذشت بیش از یک ماه از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ و متحدانش تاکنون حدود ۵۰ شکایت و دادنامه در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده اند که تقریبا همه آنها رد شده است.

در حالی که شماری زیادی از مقام های مستقل و غیر وابسته به ۲ حزب عمده و جمهوری خواهان تائید کرده اند که تقلبی در رقابت سوم نوامبر رخ نداده که منجر به تغییر نتایج انتخابات شود، ترامپ به عنوان نخستین رئیس جمهوری بازنده در انتخابات مجدد در تقریبا ۳۰ سال گذشته، مدعی تقلب گسترده در رای گیری شده است.

یکی از این افراد ویلیام بار دادستان کل و وزیر دادگستری پیشین دولت ترامپ بوده که هفته های پیش کناره گیری کرد و گفته دلیلی برای انتصاب مشاور ویژه برای بررسی ادعاهای رئیس جمهوری در باره این انتخابات نمی بیند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز