سفیر ایران در برزیل:

سردار سلیمانی ژنرال مبارزه با تروریسم بود

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۸:۴۵:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۴۸۰۳
سردار سلیمانی ژنرال مبارزه با تروریسم بود
سفیر ایران در کشور برزیل گفت: سردار سلیمانی در میانه میدان و در مقابله با تهدید جهانی علیه صلح و امنیت بین المللی ایستاد و از این جهت می‌توان را ژنرال مبارزه با تروریسم نامید.

به گزارش برنا از سفارت ایران در برزیل، «حسین قریبی» روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تله‌سور با تشریح شرایط میدانی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ منطقه اظهار کرد: سردار سلیمانی در میانه میدان و در مقابله "تهدید جهانی و بی سابقه" نسبت به صلح و امنیت بین المللی (به زعم سازمان ملل) ایستاد، از این جهت وی را می‌توان"ژنرال مبارزه با تروریسم" نامید.

او با بیان اینکه تلاش‌ها و ائتلاف‌های بین‌المللی برای مقابله با تهدیدات جدی داشته داعش و  شکست تروریسم در منطقه ناکارآمد بود، اظهار کرد: مجاهدت‌ها و تلاش‌های سردار سلیمانی در سازماندهی بسیج مردمی ایجاد جبهه‌ای واحد برای مقابله با تروریسم داعش سبب شکسست تروریسم شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به افزایش میزان معاملات ارزهای دیگر نسبت به دلار در سطح بین المللی، آن را نشان‌دهنده تدابیر و نگاه بلندمدت دولت‌ها در زمینه مقابله با احتمال تحریم‌های آتی آمریکا دانسته و بر لزوم ایجاد ابتکاراتی برای کم کردن اثرات تحریم‌های اقتصادی تاکید کرد.   

قریبی همچنین با یادآوری تاثیر سوء تحریم‌ها بر توان دولت ایران در مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی در این دوره، نمونه بارز "نقض دسته‌جمعی حقوق بشر" و به مثابه "جنایت علیه بشریت" محسوب می‌شود.

 این دیپلمات کشورمان درباره اهمیت دستاوردهای حقوق بشری در ایران، جامعه مدنی فعال در این زمینه در ایران و مکانیسم های فعال مقابله با نقض حقوق بشر در کشورمان را مهمترین ابزارهای مقابله با موارد نقض احتمالی آن عنوان کرد و  برخوردهای دوگانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر را برای ارتقاء جهانی حقوق بشر مخرب دانست.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز