ارزیابى اتحادیه اروپا از آغاز غنى سازى ٢٠ درصدى در فردو

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۶:۲۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۵۳۰۸
ارزیابى اتحادیه اروپا از آغاز غنى سازى ٢٠ درصدى در فردو
سخنگوی سیاست خارجى اتحادیه اروپا گفت: اگر به گفته دولت ایران غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم اجرایی شده باشد، باید گفت که نشانه مهم و بزرگی نسبت به خروج ایران از تعهدات برجامی‌اش خواهد بود.

به گزارش برنا، پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجى اتحادیه اروپا، در ارزیابى اتحادیه اروپا از آغاز غنى سازى ٢٠ درصدى در فردو اظهار کرد: اگر به گفته دولت ایران غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم اجرایی شده باشد، باید گفت که نشانه مهم و بزرگی نسبت به خروج ایران از تعهدات برجامی‌اش خواهد بود. 

او افزود: بگذارید یادآوری بکنم که باید از برداشتن هرگامی که برجام را به چالش می‌کشد از سوی طرفین امضا کننده اجتناب کرد. همچنین تاکید می‌کنم که بارها در گذشته همه طرف‌های توافق هسته‌ای بر زنده نگاه داشتن برجام تاکید کرده‌اند. توافق هسته‌ای تا زمانی که همه طرف‌ها به تعهداتشان عمل کنند زنده خواهد ماند. اما در مورد سخنان صبح امروز دولت ایران، باید گفت که آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای هنوز صحت اجرایی شدن این خبر را تایید نکرده است.

سخنگوی سیاست خارجى اتحادیه اروپا افزود: بی‌تردید همه واکنش‌های اتحادیه اروپا نسبت به برجام با توجه به تصمیم‌هایی خواهد بود که ایران اتخاذ و اجرا می‌کند و تاکید می‌کنم که همه این موارد باید به تایید آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برسد. قرار است امروز این آژانس در این باره به نمایندگان کشورهای عضو خبررسانی کند.

نظر شما