سفر جانسون به هند لغو شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۶:۵۱:۲۶
کد خبر: ۱۱۱۵۹۸۰
سفر جانسون به هند لغو شد
نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای هندی خود اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های کرونایی و شیوع نوع جدید ویروس کرونا ناگزیر برنامه سفرش به آن کشور را لغو کرده است.

به گزارش برنا، از دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون تاکید کرد که او برای رسیدگی به بحران کرونا در کشورش ضروری است که در انگلیس بماند. دو طرف همچنین در این تماس تلفنی بر تعهدات دو کشور در خصوص توسعه روابط دو جانبه تاکید کرده و بوریس جانسون ابراز امیدواری کرد که اواسط سال ۲۰۲۱ به هند سفر خواهد کرد.

او قرار بود اواسط ماه جاری میلادی  (ژانویه) با هدف تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه مسائل تجاری و اقتصادی در دوره پسابرگزیت راهی هند شود.

نخست وزیر انگلیس ماه گذشته در نامه‌ای به «نارندرا مودی» نخست وزیر هند نوشته بود که دعوت او را برای سفر به این کشور پذیرفته و از دهلی‌نو به عنوان مهمان برای شرکت در اجلاس  گروه ۷ دعوت به‌عمل می‌آورد. جانسون قصد داشت تا در جریان این سفر پیرامون طیف مختلفی از مسائل روابط دو جانبه از تجارت و سرمایه گذاری تا مسائل دفاعی، امنیتی، بهداشت و تغییرات آب و هوایی و همچنین اولویت‌های لندن در تعاملات بین‌المللی سال ۲۰۲۱ رایزنی کند.

این سفر در حالی برنامه ریزی شده بود که انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا به دنبال توسعه روابط تجاری و اقتصادی با سایر کشورهای جهان است. دولت انگلیس می گوید توانایی در انعقاد موافقت نامه های تجارت آزاد در سراسر جهان از مزایای اصلی برگزیت است.

حجم روابط تجاری دو کشور حدود ۲۴ میلیارد پوند در سال گزارش شده که بالغ بر نیم میلیون شغل ایجاد کرده است. در انگلیس حدود ۸۴۲ شرکت تجاری هندی با ترکیب درآمد ۴۱.۲ میلیارد پوند فعالیت می‌کنند. در هند نیز بالغ بر ۴۰۰ شرکت انگلیسی به ویژه در حوزه مسائل دارویی و مقابله با تغییرات اقلیمی فعال هستند.

بوریس جانسون دیشب (دوشنبه) با اشاره به شیوه انفجار گونه شیوع ویروس کرونا که به گفته او آمار مرگ و میر در این کشور را طی هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش داده اعلام کرد که این کشور دوباره وارد قرنطینه سراسری شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز