سودان از فهرست حامیان تروریسم آمریکا خارج شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۲۱:۰۷:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۶۰۴۷
سودان از فهرست حامیان تروریسم آمریکا خارج شد
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: پس از ماه ها مذاکره دستور حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریسم آمریکا را امضا کرده است.

به گزارش برنا، مایک پمپئو روز سه شنبه با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود با اعلام این مطلب نوشت: پرداخت غرامت به قربانیان آمریکایی و خانواده آنها در حوادث تروریستی تضمین شده است.

سودان پیشتر یکی از شروط خود برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی با صحنه گردانی آمریکا را حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامیان تروریسم آمریکا مطرح کرده بود.

این اقدام قرار بود در قبال پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار غرامت به خانواده کشته شدگان حادثه تروریستی در سفارتخانه های آمریکا در تانزانیا و کنیا در سال ۱۹۹۸ صورت گیرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا در اواخر مهر ماه گفت که بعد از پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار توسط سودان به عنوان غرامت به خانواده های آمریکایی قربانی تروریسم، نام سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف می کند.  

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان پس از آن اعلام کرد: خارطوم غرامت درخواستی برای قربانیان انفجار سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ را به منظور حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را حواله کرده است.

اوت ۱۹۹۳ (مرداد- شهریور ۱۳۷۲) نام سودان با اتهام حمایت از گروههای تروریستی و پناه دادن آنها در فهرست کشورهای حامی تررویسم آمریکا قرار گرفته بود.

عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی به شدت با مخالفت مردم سودان و انتقاد شدید مقامات فلسطینی همراه شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز