اعتراض باکو به سفر وزیر امور خارجه ارمنستان به قره باغ

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۲۱:۴۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۶۰۵۶
اعتراض باکو به سفر وزیر امور خارجه ارمنستان به قره باغ
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در واکنش به سفر اخیر " آرا آیوازیان " وزیر امور خارجه ارمنستان به منطقه قره باغ، به آن اعتراض کرد.

به گزارش برنا به نقل از منابع خبری باکو ، " لیلا" عبدالله اوا " سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت:  سفر غیر قانونی وزیر امور خارجه ارمنستان به منطقه قره باغ  جمهوری آذربایجان و دیدار و امضای اسناد با عده ای در این منطقه  مغایر با بیانیه سه جانبه  ۱۰  نوامبر سال ۲۰۲۰ ( ۲۰  آبان  ماه ) روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره آتش بس و صلح در قره باغ است  .

  عبدالله  اوا  ارمنستان را به نقض تعهدات ناشی از بیانیه سه جانبه  درباره برقراری آتش بس و صلح در قره باغ و نیز به اقدام تحریک آمیز متهم کرد و گفت : این  چنین اقدام ها به عادی سازی اوضاع در منطقه کمک نمی کند .

 وی افزود : مقام های ارمنستان نباید با خیال پردازی های نامعقول اقدام ، بلکه باید واقعیت جدید در منطقه را قبول کنند .

  به عقیده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان،اجرای مفاد بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان و برداشتن گام ها در زمینه قالب امنیتی جدید و فرصت های همکاری ایجاد  شده در منطقه می تواند به همزیستی مسالمت آمیز کمک کند و هر گونه اقدام خلاف آن فقط منجر به ایجاد تنش در منطقه می شود .

  جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی  ۴۴ روزه آغاز شده شش مهر ماه گذشته توانست سرزمین های خود را از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند .

   این درگیری ها ۲۰ آبان ماه گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت .

  بر اساس این بیانیه سه  جانبه صلح بانان روسیه برای نظارت بر چگونگی رعایت آتش بس در برخی محوره های منطقه قره باغ مستقر شدند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز