اولین واکنش عربستان به توافق با قطر

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۸:۰۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۶۱۰۷
اولین واکنش عربستان به توافق با قطر
وزیر مشاور در امور خارجی عربستان درباره اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس که در شهر العُلا عربستان با دستور کار پایان دادن به اختلاف با قطر برگزار شد، گفت: اجلاس شورای همکاری شروع تازه ای است که بیت خلیجی را از تهدیدهای خارجی حفظ می کند.

به گزارش برنا، عادل الجبیر سه شنبه شب در توئیتی نوشت :  کسی که می کوشد از آب گل آلود ماهی بگیرد، موفق نخواهد شد.

وی آنچه را «موفقیت اجلاس تاریخی شورای همکاری برای آینده ملت ها و کشورهای عضو این شورا» نامید، به سلمان بن عبدالعزیر پادشاه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تبریک گفت.

مقام سعودی افزود : درایت رهبرانمان توافقنامه العُلا را به همراه داشت تا با آن از اختلافات و تمامی چالش ها با اطمینان و عزم راسخ عبور می کنیم.

چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با هدف آشتی و مصالحه بین اعضا عصر امروز به میزبانی عربستان و با حضور مقام های شش کشور عضو در شهر « العُلا » در عربستان سعودی برگزار شد.

در این نشست «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان، «سلمان بن حمد آل خلیفة» ولیعهد و نخست وزیر بحرین، «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست وزیر عُمان، «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رییس دولت امارات و حاکم دبی، «نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت و « تمیم بن حمد آل ثانی » امیر قطر حضور داشتند.

در جریان این اجلاس  توافقنامه مصالحه با قطر امضا شد و این کشورها پایان اختلافات خود با دوحه را اعلام کردند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود با قطر را قطع و ادعا کردند که این کشور از تروریسم حمایت می‌کند، اما این ادعا توسط دوحه رد شد.

این چهار کشور در این سال تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی قطر بستند.

 

نظر شما