اولین اقدام قطر پس از آشتی با عربستان

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۷:۴۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۶۱۰۸
اولین اقدام قطر پس از آشتی با عربستان
​سازمان سرمایه گذاری قطر در جریان سفر روز سه شنبه علی شریف العمادی وزیر دارایی این کشور به مصر که پس از سه سال و نیم قطع رابطه میان دو کشور صورت گرفت، هتلی را در قاهره پایتخت مصر افتتاح کرد.

به گزارش برنا، به گزارش سه شنبه شب خبرگزاری آناتولی، در مراسم افتتاح این هتل علاوه بر وزیر دارایی قطر، محمد معیط وزیر دارایی مصر و استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا و شماری از مقامات بلند پایه قطری و مصری نیز حضور داشتند.

هتل «سنت رجیس» بخشی از سرمایه گذاری قطر در مصر است که به بیش از پنج میلیارد دلار در زمینه های مختلف می رسد.

سفر مقام قطری به مصر همزمان با امضای بیانیه پایانی شورای همکاری خلیج فارس (درباره حل اختلاف با قطر) است که قاهره روز سه شنبه در پایان این نشست به میزبانی عربستان آن را امضا کرد.

نایف فلاح الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در پایان اجلاس سران این شورا در شهر العُلا عربستان اعلام کرد که امضای بیانیه پایانی چهل و یکمین اجلاس سران این شورا و بیانیه العُلا بیانگیر وحدت و تقویت همکاری مشترک است.

علی شریف العمادی وزیر دارایی قطر روز سه شنبه پس از سه سال و نیم قطع رابطه با عربستان، امارات، بحرین و مصر با نخستین پرواز از دوحه و از حریم هوایی عربستان راهی مصر شد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود با قطر را قطع و ادعا کردند که این کشور از تروریسم حمایت می‌کند، اما این ادعا توسط دوحه رد شد.

این چهار کشور در این سال تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی قطر بستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز