سودان توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۲۰:۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۶۶۸۲
سودان توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد
نخست‌وزیر سودان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، خارطوم رسما "توافقنامه ابراهیم" با ایالات متحده را به منظور عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به امضا رساند.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این توافق در جریان سفر استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا به خارطوم، پایتخت سودان به امضا رسید.

طرفین همچنین یک یادداشت تفاهم به امضا رساندند که به سودان اجازه می‌دهد وامی از آمریکا به منظور تسویه بدهی یک میلیارد دلاری خود به بانک جهانی دریافت کند.

عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان در پیامی توییتری نوشت: آمریکا و سودان توافقنامه ابراهیم را به امضا رساندند. از طرف سودان، وزیر دادگستری و از طرف آمریکا، وزیر خزانه‌داری این توافق را امضا کردند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا اوایل امروز برای اولین بار به سودان سفر کرد. در این سفر از منوچن بابت حذف نام سودان از لیست کشورهای "حامی تروریسم" قدردانی به عمل آمد و آنها همچنین در مورد روابط دوجانبه میان ایالات متحده و سودان در زمینه‌های مالی و سرمایه‌گذاری گفت‌وگو کردند.

در اواسط اوت، آمریکا و امارات و رژیم صهیونیستی "توافقنامه ابراهیم" را به امضا رساندند که ادعا می‌شود بر اهمیت صلح در خاورمیانه بر پایه "درک مشترک و ارتقای گفت‌وگوی بین دینی میان مسیحیان، مسلمانان و یهودیان" تاکید دارد. این اقدام به دنبال تصمیم شماری از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز