محمد هاشمی رفسنجانی:

مردم امروز به دنبال شخصیتی شبیه به آیت الله هاشمی هستند/ برخی از مشکلات ناشی از نبود مرحوم هاشمی است

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۴:۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۶۶۸۷
مردم امروز به دنبال شخصیتی شبیه به آیت الله هاشمی هستند/ برخی از مشکلات ناشی از نبود مرحوم هاشمی است
برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: مردم امروز می گویند کاش آیت الله هاشمی یا شخصیتی شبیه به او بود و قدرتی داشت و می توانست کاری برای مردم انجام بدهد.

«محمد هاشمی رفسنجانی»، برادر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، در آستانه سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی با بیان اینکه امروز کمبود آیت الله بیشتر از هر زمانی در عرصه سیاست احساس می شود به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: آنچه که مردم کوچه و بازار در مورد احساس خلا آیت الله به ما می گویند ابتدا در مورد سیاست خارجی است.

او افزود: ما در سال های اول انقلاب و در ابتدای جنگ با بسیاری از کشورها مشکل داشتیم و بعدا با سیاست های ایشان در بسیاری موارد روابط خوب شد.

هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: مردم این سیاست های آقای هاشمی را به یاد دارند که در آن دوران روابط ما با عربستان و سایر کشورهای خارجی و با کشورهای منطقه و اروپا خوب بود.

او تاکید کرد: مردم امروز شرایط آن دوران را ندارند اما به خوبی به یاد دارند که چه میزان شرایط کشور با آن سیاست ها متفاوت بود. 

هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: گروه دیگری در تمجید آیت الله هاشمی بحث اشتغال جوانان را مطرح می کنند. کسانی که در دوره آقای هاشمی بودند از اینکه شغل داشتند و شرایط مملکت خوب بود اظهار رضایت می کنند و امروز بیش از همه منتطر بازگشت آن سیاست ها هستند. 

او با بیان اینکه آیت الله هاشمی رابطه بسیار خوبی با امام داشت و این موضوع کمک شایانی به اداره کشور می کرد، افزود: آقای هاشمی توانست جنگ را به پایان برساند و قبول مسئولیت کرد و با امام گفتگو داشت. چون جنگ همه چیز را با خود می‌برد و سختی ها و مسائل فراوانی داشت.

برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: امروز در دوران کرونا مردم ترسی از کرونا دارند و عصبی می شوند در زمان جنگ این هراس چند برابر بیشتر بود. صدام شهرها را بمباران می کرد ما دو میلیون آواره جنگی داشتیم که خانه های آنها تخریب شده بود. مردم آبادان در حواشی کرمان در چادر زندگی می کردند تا دور از جنگ باشند. 

او تصریح کرد: آقای هاشمی شخصیتی بودند که همه متوجه شدند می تواند جنگ را پایان دهد و او جنگ را پایان داد.

هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: مردم امروز می گویند کاش آیت الله هاشمی یا شخصیتی شبیه به او بود و قدرتی داشت و می توانست کاری برای مردم انجام بدهد. برخی از مشکلات ناشی از نبود ایشان است و در این شرایط جای خالی مرحوم هاشمی حس می شود.4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز