سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

به راحتی می‌توانیم ۹۰ درصد غنی سازی کنیم

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۱۴:۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۷۰۲۲
به راحتی می‌توانیم ۹۰ درصد غنی سازی کنیم
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: پیشرفت‌های ما به حدی است که به راحتی می‌توانیم در درصد‌های مختلف تا ۹۰ درصد، اورانیوم را غنی سازی کنیم.

به گزارش برنا، بهروز کمالوندی امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده گفت: متن قانون مجلس شورای اسلامی این است که اگر در حوزه‌هایی به غنی سازی بالای ۲۰ درصد هم نیاز باشد، سازمان انرژی اتمی می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی اضافه کرد: در حال بررسی نیاز حوزه‌های دیگر در این زمینه هستیم.

کمالوندی گفت: این ظرفیت امروز در کشور وجود دارد یعنی اگر همین امروز تصمیم بگیریم که بالای ۲۰ درصد غنی سازی کنیم، به راحتی قابل انجام است. وی افزود: در حال بررسی نیاز به غنی سازی بالای ۲۰ درصد هستیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: غنی سازی تنها حوزه‌ای نیست که صنعت هسته‌ای ما در آن فعال است و حوزه‌های مختلف دیگر هم وجود دارد.

وی گفت: دو نیروگاه هسته‌ای در حوزه رادیو دارو در دست ساخت داریم که علاوه بر تامین داروی مورد نیاز در کشور، به حدود یازده کشور هم صادر می‌کنیم، این در حالی است که امریکایی‌ها متاسفانه مهمترین شرکت‌ها را هم تحریم کرده اند، به این خیال که با مشکل مواجه می‌شویم، اما در این زمینه در حال صادرات هستیم.

کمالوندی گفت: در حوزه‌های مختلف از جمله کوانتوم و لیزر پیشرفت‌های خیلی خوبی داریم و اصلا با گذشته قابل مقایسه نیست و این چیزی است که گزارش‌های اطلاعاتی دشمنان هم به آن اعتراف دارند و خودشان این را نتیجه سیاست‌های غلط خودشان می‌دانند.

وی افزود: ان شاء الله در آینده در زمینه صنعت هسته‌ای پیشرفت‌های بیشتری را معرفی خواهیم کرد.

نظر شما