سید حسن نصرالله:

درباره انفجار بندر بیروت چرا حقیقت را به مردم نمی گویید

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۲۲:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۳۸۴
درباره انفجار بندر بیروت چرا حقیقت را به مردم نمی گویید
دبیرکل حزب الله لبنان با طرح این سوال که آیا ملت لبنان و خانواده شهدا و زخمی ها حق نداشتند حقیقت رادر مورد انفجار بندر بیروت بدانند، گفت: آیا انفجار ناشی از موشک ها یا مواد منفجره یا ماده انفجاری بود؛ چرا حقیقت را به مردم نمی گویید.

به گزارش برنا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود درباره تحولات و رخدادهای داخلی این کشور گفت: درباره انفجار در بندر بیروت این مساله ای کشوری و وطنی است و نباید طایفی یا غیر لبنانی یا سیاسی تلقی شود چرا که این غیر انسانی است.همه رنج دیدند شهدا هم مسیحی بودند و هم مسلمان. زخمی ها از همه بود بندر لبنان متعلق به همه لبنان و اقتصاد لبنان بود نه منطقه ای و سیاسی و قومی.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه از لحظه اول (انفجار بیروت) اتهام ها علیه حزب الله بود و این پرونده علیه حزب الله با رسانه هایشان در داخل و خارج لبنان سرازیر شد، خاطر نشان کرد: حتی به میشل عون رئیس جمهور و جریان وطنی آزاد هم به خاطر هم پیمانی با حزب الله انتقاد کردند. تلاش کردند مسئوولیت های اداری را متوجه همپیمانان حزب الله هم بکنند.

وی تاکید کرد: ما جدا به دنبال کشف حقیقت و محاکمه عاملان این حادثه هستیم.تحقیق ارتش و نیروهای امنیتی انجام و تحویل مقامات قضایی شد. پرونده انفجار بندر بیروت نباید سیاسی شود و باید پرونده ای ملی بماند.اصرار داریم که پرونده انفجار بندر بیروت به پایان عادلانه ای برسد. چه کسی از باز مانده پرونده انفجار بندر بیروت و استفاده سیاسی از آن سود می برد؟ باید مشخص شود که آیا انفجار بندر بیروت نتیجه اقدامی خرابکارانه بود یا خطا و اهمال؟

نصرالله تصریح کرد: ملت لبنان باید بداند چگونه نیترات آمونیوم بدون اطلاع ناوگان های دریایی آمریکا و یونیفل به لبنان رسید؟

به گفته دبیر کل حزب الله لبنان، به نظر می رسد که مسیر تحقیق درباره پرونده انفجار بیروت به سمت تقلب در نتایج می رود و اینکه این اقدام نتیجه کوتاهی نشان داده شود.

دبیر کل حزب الله لبنان با طرح این سوال که آیا ملت لبنان و خانواده شهدا و زخمی ها حق نداشتند حقیقت را بدانند، گفت: آیا انفجار ناشی از موشک ها یا مواد منفجره یا ماده انفجاری بود؛ چرا حقیقت را به مردم نمی گویید. 

وی تاکید کرد: عده ای، فقط تحریک مذهبی و قومی را در داخل و خارج لبنان و در رسانه هایشان دنبال کردند. مسئولیت مسئولان پرونده است که به مردم بگویند آیا موشک باعث انفجار شد یا مواد منفجره یا خودروی بمبگذاری یا خطا و کوتاهی. این همه خانواده شهید حق ندارند بدانند فرزندانشان چگونه شهید شدند.

**اتفاقات کنگره پروژه ای که آمریکاییها دنبال اجرای آن درلبنان بودند

دبیر کل حزب الله همچنین اقدامی که در کنگره آمریکا اتفاق افتاد را رویدادی دانست که آنها سال هاست به دنبال انجام آن درلبنان بودند.وی گفت: پیش از این بارها درباره سیاست ترامپ هشدار دادیم و آنچه شاهدش بودیم نمونه ساده ای از آن جنایاتی است که ترامپ در یمن، سوریه، عراق، فلسطین، محاصره ایران و ونزوئلا مرتکب شد.

وی با خطرناک و بزرگ توصیف کردن این اتفاق، افزود: بعضی می خواهند این حادثه را کوچک جلوه دهند اما اگر کوچک بود این همه اقدامات از جمله تلاش برای عزل ترامپ از سوی کنگره نیاز نبود.آنچه در آمریکا رخ داد بسیار بزرگ و دارای اثراتی بر جهان خواهد بود. آمریکایی ها عادت دارند چنین پدیده هایی را در سایر کشورها به وجود آورند اما ترامپ آن را در آمریکا به اجرا گذاشت. (اشاره به اعتراضات و درگیری ها در کنگره آمریکا و تصرف آن به دست معترضان به نتایج انتخابات)

وی افزود: دکمه شلیک اتمی آمریکا در دست ترامپ دیوانه است و واقعیت جنایتکارانه ترامپ در مقابل مردم او آشکار شد.

نصرالله با بیان تاریخچه ای از تحولات سال های اخیر در رابطه با مقاومت ضد اشغالگری گفت: از سال ۲۰۰۵ تا امروز همه فرستاده هایی که به لبنان فرستاده شدند محور اساسی موضع گیری ها و رویکردهایشان مقاومت و سلاح مقاومت بود. کشور و مردم لبنان برای آنها (آمریکایی ها) معنی ندارد همه تلاش آنها برای اسرائیل است. در مغرب و مصالحه با آن و نیز نشست شورای همکاری خلیج فارس همه هم وغم آنها  اسرائیل و قوی کردن آن در مقابل مقاومت بود. 

نظر شما