کاخ سفید، دادستان جورجیا را مجبور به استعفا کرد

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۹:۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۱۸۰۱۶
کاخ سفید، دادستان جورجیا را مجبور به استعفا کرد
یک نشریه آمریکایی گزارش داد که کناره‌گیری دادستان جورجیا از سمت خود، در پی فشار کاخ سفید به دلیل پیگیری نکردن ادعای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری بود.

به گزارش برنا، منابع مطلع می‌گویند دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، دادستان ارشد آتلانتا واقع در ایالت جورجیا را مجبور به استعفا کرده است.

نشریه «وال‌استریت ژورنال» در خبری اختصاصی به نقل از منابع مطلع نوشت که «بیونگ پارک» دادستان جورجیا به دلیل نارضایتی ترامپ از اینکه او برای اثبات ادعاهایش درباره تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری کاری نکرده، وادار به استعفا شده است.

به گفته این منابع، یک مقام ارشد وزارت دادگستری آمریکا به نیابت از کاخ سفید با پارک تماس گرفته و به او گفته که به دلیل پیگیری نکردن شکایت‌های ترامپ درباره تقلب در آراء ایالت جورجیا، باید از سمت خود کناره‌گیری کند.

بر اساس این گزارش، پارک روز دوشنبه طی ایمیلی به همکاران خود، گفته بود به دلیل «شرایط پیش‌بینی نشده» از سمت خود استعفا می‌دهد.

علی‌رغم آنکه مجمع گزینندگان آمریکا (الکترال کالج) رسماً «جو بایدن» را رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کردند، ترامپ و اعضای تیم وی همچنان از تریبون‌های مختلف برای به چالش‌ کشیدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان) آمریکا استفاده می‌کنند.

این در حالی است که نظرسنجی مشترک خبرگزاری «رویترز» و موسسه «ایپسوس» نشان داد ۵۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند درپی حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا، وی باید هرچه سریع‌تر از مقام خود برکنار شود.

 

نظر شما