رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت:

برای عملیاتی کردن سند تحول قضایی شورایی از مدیران عالی سه قوه تشکیل شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۰:۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۸۱۴۴
برای عملیاتی کردن سند تحول قضایی شورایی از مدیران عالی سه قوه تشکیل شود
رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه نوشت: برای وفاق و همدلی سه قوه و همچنین عملیاتی کردن مأموریت‌های هفت‌گانه سند تحول قضایی، شورایی از مدیران عالی سه قوه تشکیل شود.

به گزارش برنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مردم نهاد دیدبان شفافیت و عدالت، احمد توکلی روز یکشنبه در نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه پیشنهاد داد تا برای وفاق و همدلی سه قوه و همچنین عملیاتی کردن مأموریت‌های هفت‌گانه سند تحول قضایی، شورایی از مدیران عالی سه قوه تشکیل شده و نتایج به صورت مستمر مردم اطلاع‌رسانی شود.

در نامه رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت خطاب به رییسی آمده است: قوه قضاییه نقش بسیار مهمی در تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و نقش‌آفرینی سازنده این قوه با همکاری سایر قوا و نهادهای حاکمیتی کشور موفقیت آن را ضمانت خواهد کرد.

توکلی افزود: سند تحول قضایی، منبعث از تکالیف تعیین شده در اصل ۱۵۶ قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام، برنامه‌های بسیار مترقی دارد که اجرای آن نیازمند مدیران جهادی و با انگیزه، بودجه و امکانات اقتصادی و از همه مهمتر، مطالبه‌گری مردم است.

رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: برای وفاق و همدلی سه قوه در اجرای این سند بسیار مؤثر در کارآمدی قوا، پیشنهاد می‌گردد برای عملیاتی کردن مأموریت‌های هفت‌گانه سند تحول قضایی، شورایی از مدیران عالی سه قوه تشکیل شده و نتایج به صورت مستمر به استحضار مردم عزیز ایران اسلامی رسانده شود.

این نامه خاطرنشان کرد: مستحضرید سند مذکور نه تنها مطالبات به حق مردم را نسبت به دستگاه عدلیه، بلکه مطالبات به نظام اسلامی را نیز افزایش داده است، بنابراین ضرورت دارد دستگاه قضا نسبت به انجام مأموریت خطیر خود مصمم‌تر از گذشته عمل کند.

دیده‌ بان شفافیت و عدالت به عنوان یک سازمان مردم نهاد از این حرکت قدردانی کرده و وظیفه دینی و ملی خود می‌داند در پیگیری مطالبات به حق مردم عزیز ایران اسلامی کما فی‌السابق همچنان محکم و مصمم در میدان عمل حضور فعال داشته و در این راه مدافع دلسوز حقوق ملت باشد. ان شاءالله در همه حال، فرصت کمک به قوه قضائیه را از دست نخواهیم داد.

نظر شما