تشریح چهاردهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۳:۵۲:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۸۳۸۵
تشریح چهاردهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس
مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، موضوعات مطرح شده در چهاردهمین جلسه شورای معاونین و مشاورین مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش برنا، نگاهداری، رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه را «گزارش پیشرفت برنامه های تحولی معاونت اجرایی»، «گزارش پیشرفت سامانه­ های کاربردی مجلس شورای اسلامی» و «برنامه راهبردی معاونت نظارت در راستای طرح تحول مجلس شورای اسلامی» عنوان کرد.

نگاهداری محورهای 8 گانه تحولی مشخص شده برای معاونت اجرایی را «هوشمندسازی ابزارهای نظارتی مجلس»، «هوشمندسازی سازوکار دریافت موارد نقض قانون و شکایات مردمی»، «هوشمندسازی کامل سازوکار دریافت نظر مردم، متخصصان و ذینفعان»، «هوشمندسازی خدمات مشاوره­ای تقنینی و نظارتی به نمایندگان»، «هوشمندسازی پروژه تنقیح قوانین استعلامات و رسیدگی هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین»، «هوشمندسازی احصاء نظام مسائل حوزه انتخابیه و رهگیری سیستمی این معضلات»، «هوشمندسازی ارتباطات نمایندگان مجلس با مردم و دستگاه­های اجرایی دولتی و عمومی» و «باز طراحی فرآیندها و نظام بوروکراتیک سازمان مجلس و هوشمندسازی کامل آن» عنوان کرد و افزود: برنامه­‌های معاونت اجرایی ذیل محورهای تحولی ذکر شده برنامه­‌ریزی و در حال اجرا است و پیشرفت اقدامات انجام شده در این جلسه مطرح شد.

نگاهداری تصریح کرد: با توجه به تأکیدات ریاست مجلس شورای اسلامی، همه اقدامات حوزه­‌های ستادی مجلس از جمله برنامه­‌های راهبردی عملیاتی و سامانه­‌های مجلس با محوریت و اصالت نمایندگان برنامه­‌ریزی و عملیاتی می­‌شود.

وی ادامه داد طبق گزارش ارائه شده در این جلسه در خصوص پیشرفت سامانه­‌های کاربردی مجلس شورای اسلامی: سامانه­‌های مرتبط با ارتباطات مردمی، سامانه­‌های کاربردی نمایندگان و سامانه­‌های مرتبط با امور کارکنان راه­‌اندازی شده است. سامانه مکاتبات حوزه­‌های انتخابیه، سامانه جامع مجامع، هیئت‌ها و شوراها، سامانه جامع نطق میان دستور، سامانه یکپارچه ارتباطات مردمی مجلس شورای اسلامی، سامانه شفافیت عملکرد مجلس و نمایندگان، سامانه نظارت‌ میدانی مجلس شورای اسلامی و سامانه جامع سلامت کارکنان و نمایندگان از جمله سامانه­‌های راه­‌اندازی شده است.

رئیس حوزه ریاست مجلس در خصوص برنامه راهبردی معاونت نظارت افزود: در این برنامه، اهداف نظارت اثربخش کارآمد و مردمی مجلس، تأمین حقوق عمومی مطابق با قوانین و بهبود کیفیت عملکرد دولت عنوان شد.

وی افزود: تنظیم برنامه‌ در چارچوب وظایف و اختیارات معاونت نظارت با ملاحظات خاصی از جمله سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری (ماده 14)، اصلاح قوانین و حمایت هیأت رئیسه و نمایندگان، اصالت‌محوری نمایندگان در تنظیم همه‌برنامه‌های مجلس، ظرفیت‌های صحن، کمیسیون‌ها و شوراها، مجامع و هیأت‌ها، توجه به شرح وظایف سایر دستگاه­های نظارتی، توجه ساختار مجلس به نیازهای مردم و نمایندگان، محدودیت ورود به بخش‌های نظارتی درون و برون مجلس و رویکردهای شفاف­‌سازی، هوشمندسازی، کارآمدسازی و مردمی‌سازی تهیه شده است.

در پایان نگاهداری گفت: طبق تأکیدات رئیس مجلس مقرر شد تبیین و تحلیل بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی در دستور کار قرار گرفته و در سیاست­‌گذاری­‌های مجلس مورد توجه لازم قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز